• Hane

    Förskolan riskerar mitt barns liv

    Skriver främst här för att se om jag har rätt i min kritik eller om vi som föräldrar till vårandotter är överkänsliga.

    Händelse:

    Förra veckan så såg min fru när gon var på rast att våran dotter på 2.5 år sprang ut mot vägen som var trafikerad, personalen hade missat att hålla henne i handrn på vg ut från ett äldreboende de äter lunch på. Som tur var han n personalen precis jagat ifatt henne innan en motorcykel eventuellt hade kört på henne. Vi vart såklart chockade av händelsen och ringde till förskolan att man bör hålla henne i handen då hon är rätt kvick, men vi förstod med att de va ett ?oskyldigt? misstag och hade såklart överseende med detta, tills idag!

    Åter igen samma äldreboende denna gången gick de hand i hand över gatan men väl på trottoaren så släppte personal henne till att gå själv igen bredvid tung trafik som timmerbilar osv som kör bara 1-1.5 meter från trottoaren. Vi ringde igen och sa att varför händer detta igen trots vi tagit upp detta innan, varpå kvinnan som ansvarade över vår dotter blåljuger att hon höll henne minsann i handen trots att ci båda föräldrat nu såg detta. Jag hade precis kommit hem från jobb och min fru var på lunch ( vi bor grannar med förskolan i princip)

    Vi kände att personalen blev snarare irriterade och nonchalerade oss när vi åter igen påtalade detta. Nu plockade vi bort henne och hon får va hos farmor tills ordinarie personal är på plats.

    En sekund räcker för att vår dotter gör en impulsiv handling och springer ut på vägen och hamnat under ett fordon.

    Har vi rätt i vår oro och vad kan vi gör? Ringt eektorn men hon har semester, hatar att klaga i allmänhet men gäller junvår dotters liv och hälsa

  • Svar på tråden Förskolan riskerar mitt barns liv
  • viseversa

    Varför äter dom inte lunch på förskolan? Och hur gammal är dottern? Dom får väl ha henne i vagn i trafiken.

  • legomum

    Tycker inte att ni överreagerar. När man vet att "Kalle"/"Lisa" har en viss förmåga att vilja springa iväg har man som personal extrakoll på just de barnen.

    Det är verkligen inte svårare än så.

    Eftersom de som arbetar inte hör er så ring/maila rektorn direkt. Finns inte den chefen på plats finns ALLTID en annan som tar hand om löpande. Be om namn och nummer.

    Lycka till.

  • Physalis

    Förskolan ska göra sin verksamhet anpassad för de barn som går där. Ifall ert barn sticker ut i gatan utan förvarning måste de se till att hitta åtgärder för att förhindra att det händer igen eller sluta sätta ert barn i situationen där hon kan skadas.

    Jag tycker ni gjort rätt.

    Hoppas chefen tar detta på allvar.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Förskolan riskerar mitt barns liv