• TeamCaz

    3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?

    Precis som rubriken lyder.

    Ni som har 3 barn av samma kön, vad blev det fjärde?


    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Svar på tråden 3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?
  • Humörmamman

    Mina svärföräldrar hade två pojkar och ville så gärna ha en liten flicka. Då kom min man och hans tvillingbror.....

  • Miggo1990
    Eval81 skrev 2018-07-25 10:04:52 följande:

    Har 3 tjejer och är nu gravid med en pojke. De har sagt det på två olika ul och olika personer som utförde ul. Så jag kommer bli mäkta förvånad om det kommer ut en till tjej. Men bara barnet är friskt och mår bra så kvittar det


    Gjorde du något annorlunda när du blev gravid med din son? Prickade ägglossning eller ändrade kost...har sj 3 flickor och önskar mig en pojke ...
  • Paulina27
    Humörmamman skrev 2018-07-26 00:23:14 följande:

    Mina svärföräldrar hade två pojkar och ville så gärna ha en liten flicka. Då kom min man och hans tvillingbror.....


    Har du själv några barn med din man? Jag tycker det är intressant det där med hur ärftligt det är att få ett visst kön. Det beror ju på mannens gener. Min mans släkt är bara män och han kan inte minnas när det senast föddes en flicka i släkten. Kan vara tidigt 1900-tal om ens det.
  • snuttan81
    Miggo1990 skrev 2018-07-27 00:44:23 följande:

    Hur gjorde du?


    Ja du bra fråga. :) Gjorde som med tjejerna men slumpen gjorde att det blir en kille den här gången. ;) Jag tror inte på att man kan göra si eller så för att få ett visst kön på barnet. Däremot har jag hört att det är ovanligt att få fyra barn i rad av samma kön (iallafall om man har samma mamma och pappa till alla fyra barnen). Dock vet jag inte om det stämmer, men har stämt på mina vänner som har 3 av samma kön, då har det varit det andra könet på det fjärde barnet.
  • Miggo1990
    snuttan81 skrev 2018-07-27 05:17:15 följande:

    Ja du bra fråga. :) Gjorde som med tjejerna men slumpen gjorde att det blir en kille den här gången. ;) Jag tror inte på att man kan göra si eller så för att få ett visst kön på barnet. Däremot har jag hört att det är ovanligt att få fyra barn i rad av samma kön (iallafall om man har samma mamma och pappa till alla fyra barnen). Dock vet jag inte om det stämmer, men har stämt på mina vänner som har 3 av samma kön, då har det varit det andra könet på det fjärde barnet.


    Varför säger vissa att man ska ha stenkoll på ägglossningen.....känner en som har 4 flickor....drf frågade jag efter tips
  • snuttan81
    Miggo1990 skrev 2018-07-27 10:17:47 följande:

    Varför säger vissa att man ska ha stenkoll på ägglossningen.....känner en som har 4 flickor....drf frågade jag efter tips


    Jag/Vi hade koll med ägglossningsstickor och fick ändå en flicka (önskade mig en pojke men blev så klart super glad att det blev en till tjej). Det viktigaste är ju att dom är friska. Som sagt var jag tror inte man kan göra så mycket för att få ett visst kön det är ju vilken simmare som är snabbast fram till ägget. :)
  • Miggo1990
    snuttan81 skrev 2018-07-27 11:17:21 följande:

    Jag/Vi hade koll med ägglossningsstickor och fick ändå en flicka (önskade mig en pojke men blev så klart super glad att det blev en till tjej). Det viktigaste är ju att dom är friska. Som sagt var jag tror inte man kan göra så mycket för att få ett visst kön det är ju vilken simmare som är snabbast fram till ägget. :)


    Körde du ägglosningstest med pojken också?

    Ja men det hade varit roligt med båda könen :)
Svar på tråden 3 barn av samma kön. Vad blev er fjärde?