• Äldre 24 Jul 16:59
    944 visningar
    2 svar
    2
    944

    Sååå ont! vecka 12

    Jag är gravid i vecka 12.

    Har haft konstant "mensvärk" i 5 veckor och den blir bara intensivare för varje dag.

    Förstår att det är växtvärk i livmodern men det gör sååå ont,kan inte ens röra mig på dagarna och kan inte heller sysselsätta mitt äldre barn, ligger bara i sängen.

    Vad ska jag göra? Är detta verkligen normalt att ha så här ont?

    Barnmorskan säger bara att dom inte gör något förresten jag blöder men kan ju inte ens ha en normal vardag pga denna smärta!

  • Svar på tråden Sååå ont! vecka 12
  • Äldre 24 Jul 17:35
    #1

    Men kolla upp det kan du ju göra ändå. Det ska inte göra så ont och att du blöder också

  • Äldre 24 Jul 19:43
    #2
    lumin88 skrev 2018-07-24 16:59:56 följande:

    Jag är gravid i vecka 12.

    Har haft konstant "mensvärk" i 5 veckor och den blir bara intensivare för varje dag.

    Förstår att det är växtvärk i livmodern men det gör sååå ont,kan inte ens röra mig på dagarna och kan inte heller sysselsätta mitt äldre barn, ligger bara i sängen.

    Vad ska jag göra? Är detta verkligen normalt att ha så här ont?

    Barnmorskan säger bara att dom inte gör något förresten jag blöder men kan ju inte ens ha en normal vardag pga denna smärta!


    Kolla upp det! Jag hade "mensvärk" mer eller mindre (ibland jätte ont) från ungefär v.5-v.9 visade sig vara utomhavandeskap. Ifall du är i v.12 och haft ont så länge och mycket - åk och kolla upp direkt! Det kan fort bli akut vid utomkveds..


    Förhoppningsvis är det något annat som bråkar med dig men för säkerhets skull..

Svar på tråden Sååå ont! vecka 12