• Äldre 25 Jul 11:15
    4214 visningar
    6 svar
    6
    4214

    Anaplasma o borrelia

    Är det någon som har haft anaplasma (erlichia) och eller borrelia på hund? Vad var symtomen?

  • Svar på tråden Anaplasma o borrelia
  • Äldre 25 Jul 14:42
    #1

    Min hund var helt normal på kvällen och på morgonen kunde hon knappt gå, ömmade i både muskler och leder och var oerhört stel. Fick smärtstillande/antiinflammatoriska tab och antibiotika och redan efter nån dag var hon piggare. Samma symptom återkom några gånger trots att hon fick Bravecto och inte hade några fästingar men vet sa att det kan bli kroniskt. Jag hade smärtstillande/antiinflammatoriska tab hemma och gav vid behov.

  • Äldre 25 Jul 14:43
    #2

    Hon hade både borrelia och anaplasma.

  • Äldre 25 Jul 15:55
    #3

    Okej vad tråkigt att höra men det är precis det jag upplever på min hund med. Han var bra på kvällen o dagen efter ömma han i leder i muskler. Dagen innan var han som vanligt gick som vanligt o betedde sig som vanligt.men nu är han oerhört stel o går styltigt o sakta. Tog ni blodprov på henne eller hur gick det till?

  • Äldre 25 Jul 17:40
    #4
    Fridiii skrev 2018-07-25 15:55:08 följande:

    Okej vad tråkigt att höra men det är precis det jag upplever på min hund med. Han var bra på kvällen o dagen efter ömma han i leder i muskler. Dagen innan var han som vanligt gick som vanligt o betedde sig som vanligt.men nu är han oerhört stel o går styltigt o sakta. Tog ni blodprov på henne eller hur gick det till?


    Ja, blodprov och injektion smärtstillande direkt hos vet. Fick svar redan efter ett par timmar av vet som ringde in recept på Ronaxan och Rimadyl. 
  • Äldre 25 Jul 19:59
    #5

    Okej det låter ju bra ändå att man inte behöver vänta flera veckor på svar. Rimadyl tål dock inte min vovve men hoppas det finns något annat för honom. Usch man blir så ledsen när det är något som är fel. Men han har haft många fästingar både i år o förra året så vore inte konstigt om någon av dem var smittade. Jag hoppas han kan bli bra o få hänga med något år till.

  • Äldre 25 Jul 19:59
    #6

    Finns det fler med erfarenhet?

Svar på tråden Anaplasma o borrelia