• Anonym (Trött på detta)
    Äldre 26 Jul 02:10
    3867 visningar
    9 svar
    9
    3867

    Kondylom

    Hej! Jag har fått kondylom och min fråga till dem som har kondylom är. Vilket är bäst frysa eller bränna bort vårtorna på könet? Är det bra göra nåt av dem? Får man tillbaka vårtorna efter de? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Kondylom
  • Anonym (ssk)
    Äldre 26 Jul 09:58
    #1

    Det mest effektiva är att bränna bort dom, det görs under narkos.

  • Anonym (H)
    Äldre 26 Jul 14:40
    #2
    Anonym (ssk) skrev 2018-07-26 09:58:26 följande:
    Det mest effektiva är att bränna bort dom, det görs under narkos.
    Ja, det är effektivast
  • Anonym (Eli)
    Äldre 26 Jul 23:02
    #3

    Fast de kan komma tillbaka oavsett metod, så länge viruset är i kroppen och det försvinner inte när man tar bort vårtorna. Om du inte besväras av dem så kan du låta dem vara tills de läker ut av sig själv.

  • Anonym (Trött på detta) Trådstartaren
    Äldre 26 Jul 23:45
    #4
    Anonym (ssk) skrev 2018-07-26 09:58:26 följande:

    Det mest effektiva är att bränna bort dom, det görs under narkos.


    Min kompis brände bort sa hon men hon blev aldrig nedsövd ? Hade 6 st. Hon sa de gjorde jätte ont ner dem skulle spruta in bedövningen o själva bränningen gjorde inte ont. Men i början gjorde de så ont så hon inte visste vart hon skulle ta vägen. Så de bästa är bränna och inte frysa de? Isåfall vf är bränning bättre ?????
  • Anonym (Eli)
    Äldre 27 Jul 03:50
    #5

    Både när man bränner och fryser kondylom så görs det med lokalbedövning, inte narkos. Bränna och frysa är likvärdiga behandlingar. Man kan ta laser också.

    Men alla de behandlingarna tar bara bort vårtorna och inte viruset som du har i kroppen.

    Du kommer få nya så länge viruset är kvar. Plus att du smittar trots att du tagit bort dem. Det tar ca 1-2 år innan viruset är borta.

  • Anonym (Eli)
    Äldre 27 Jul 03:53
    #6

    Jag har själv haft kondylom. Jag tyckte jag fick fler vårtor och besvär av vårtmedlet så jag lät mina vara. De försvann av sig själv efter nåt år.

  • Anonym (ssk)
    Äldre 27 Jul 09:37
    #7

    Jag blev sövd när jag brände bort dom.

  • Anonym (Eli)
    Äldre 27 Jul 10:11
    #8
    Anonym (ssk) skrev 2018-07-27 09:37:34 följande:

    Jag blev sövd när jag brände bort dom.


    Måste varit något speciellt skäl till att du sövdes. Det är inte det normala när det gäller den typen av enkla och ytliga ingrepp.
  • Anonym (ssk)
    Äldre 27 Jul 10:39
    #9
    Anonym (Eli) skrev 2018-07-27 10:11:58 följande:
    Måste varit något speciellt skäl till att du sövdes. Det är inte det normala när det gäller den typen av enkla och ytliga ingrepp.
    Nä, inget speciellt..... jag fick frågan om jag ville bli sövd eller få bedövning. Jag valde sövning.
Svar på tråden Kondylom