• Kärleksbo

    Vad kommer ni rösta på?

    Tror det lutar åt att jag faktiskt slänger en röst på SD, har alltid röstat på sossarna men nu har det blivit så mycket kaos i landet tack vare dom. 

  • Svar på tråden Vad kommer ni rösta på?
  • Rataxes

    KLP.


    någon blev visst bajsnödig av ett citat från Leif GW Persson. Ja du vet själv vem du är
  • Rataxes

    KLP.


    någon blev visst bajsnödig av ett citat från Leif GW Persson. Ja du vet själv vem du är
  • Ggrodan

    Enligt valkompassen är jag mest sosse (fast frågorna kändes vinklade dit, Aftonbladet) men tycker SD har bästa politiken märkte jag sen, lite underligt att gamla sossar skriker "rösta inte på SD de är nazister Sverige kommer gå under" när det är socialdemokraterna som dränkte Sverige under ytan, vad har SD gjort? Klockrena tal, klockrena debatter, klockrena prioriteringar, klockren politik. De vill begränsa invandringen - för att kunna ge invandrare bättre hjälp

    Jag tycker synd om invandrarna som kommit till landet under styret av Löfven. De är lovade ett paradis men får bo i nåt sketet skjul utanför samhället ihoptryckt att med folk av motsatt religion som de förklarar krig mot i sina hemländer, som sen rasisterna tuttar på om de själva inte gör det. Ordningen i skolorna är kaos och både skötsamma svenskar och skötsamma invandrare drabbas. Sen tycker jag synd om äldre människor, min skolmat på den tiden var bättre än skräpet de får äta för att sedan bara förvaras och kosta pengar av anhöriga att de lider åren in till sin död.

    Jag tycker Arbetsförmedlingen är skit. De som får jobb får det tack vare andra insatser/ lösningar som inte ens är arbetsförmedlingen. Och slutligen, att människor är rasister, om de gillar SDs politik, om de tycker att invandringspolitiken IDAG är helt ur kontroll och skapar desto mer osämja och mer förakt eftersom det var inte ett genomtänkt beslut att bara flöda in massa människor vi inte än ens hjälper, som sen skylls på som problemet, när det är Sveriges STYRE som är problemet till allting idag, inte en grupp människor för de människorna lever under Sveriges STYRE, och är Sveriges styre defekt, då följer människorna efter för de kan, de vill överleva , hade svenskar invandrat hade vi gjort samma sak i liknande situation. Det är ren logik. Men är det invandrarnas fel? Nej! Skyll på hur folk röstat, hur folk var rädd för SD och alla fördomarna så de röstade det de blev intalade var den "bra rättvisa vägen"

    Hur sköter Löfven detta? Jo, han skickar ut broschyrer att vi ska nog förbereda oss för krig. Och det är alltså SD fortfarande som är tjuven? Den onda? Den ansvarslösa?

    Folk måste våga skapa egen uppfattning om ni nu inte vill ha krig i Sverige.

Svar på tråden Vad kommer ni rösta på?