• Privatajag

    Drömtydning: Träffar kille som vill skära mig med kniv

    Jag har drömt en dröm inatt som en fortsättning på 1-2 tidigare drömmar.

    Det börjar med att jag och ett gäng vänner ska egentligen sno något i affären så vi går in och ut flera gånger i affären men lyckas aldrig och då ger vi upp. Sen kommer en minneslucka.

    Sen så träffar jag en kille som jag träffat förut i andra drömmar. Men jag ville inte följa med honom så han springer och hämtar bilen och uppfattar att han tar en gisslan för att jag ska hänga med honom. Jag börjar springa i ett samhälle och jag vet 2 hus som jag ska kolla om någon kan skydda mig och hjälpa gisslan. Ingen var hemma. Jag springer för att gömma mig i buskar och bakgårdar. Men jag hittar en kvinna i en husvagn. Springer till henne fast det var ju n öppen gräs yta. Fråga henne om hjälp när jag märker att något är fel. Vänder mig om och där står han med typ en liten pilbåge. Jag springer in i hennes husvagn och försöker låsa den flera gånger medans han går lugnt mot husvagnen eftersom att han vet att han kommer få tag i mig.

    Han öppnar dörren och jag lägger mig direkt och säger "nämen hej älskling är det du?" och förklarar att jag trodde att det var någon annan. Han tror alltid på det. Vi går iväg och sen minns jag att vi handla eller fixa för en picknick. Det var viktigt att det var lite skilt på picknick platsen. För han har en grej att man ska stoppa i en liten kniv i knäet eller skära ett snitt. Först brukar det vara han som skär ett snitt i mig och sedan så skär han ett snitt i sig.

    Men jag övertalade honom om att vi inte skulle göra så idag utan någon annan dag eller så. Vi i stunden typ älskade varandra men vi hade ingenstans att bo. Så då kom jag på att min pappa bor i närheten så vi gick hem till honom för att sova där. Vi mös ner oss i hans säng och där låg vi. Runt 18:00 så kom min pappa hem och blev inte så glad när vi låg där. Så vi fick ta på oss kläder och gå upp. Jag minns att jag tänkte att vi måste ut fort så inte killen och min pappa bråkar. Det blev lite små bråk. Sen så blev vi kvar i huset och det kom folk osv men vi skulle fortfarande gå.

    Sen minns jag inget mer..

    Jag har drömt om killen förut. Det är en skådespelare som jag har sett i en film till utseende. Jag uppfattar att jag kan hantera honom och typ lirka med honom så han inte gör det han brukar.

    I verkliga livet så är jag i relation med en kille sedan lång tid och känns inte alls kopplat till drömmen. Sedan så har jag ingen kontakt med min pappa efter 1-2 års strid.

    Vad betyder drömmen??

  • Svar på tråden Drömtydning: Träffar kille som vill skära mig med kniv
  • Anonym (O)

    Det låter som att ditt maskulina jag styr mest i ditt liv och att ibland känns det lite oroväckande och till och med destruktivt. Att ni har gisslor, ni ska skära med kniv i kropparna, ni skulle sno saker, ni tjuvsover hos din pappa, att kvinnan är instängd i husvagnen (nedtryckt feminina energi) hjärnan väljer ju vissa personer / ansikten utefter vad de har för energi som finns i dig, för alla inblandade är egentligen dig, dina olika roller, egenskaper och energier.

    Så budskapet med drömmen är tror jag att få fram mer av den feminina energin i dig. Och att rota dig. Att

    hitta vem du är, kännaa dig hemma i dig, självacceptans , men för att göra det måste du balansera feminina energin med maskulina.

Svar på tråden Drömtydning: Träffar kille som vill skära mig med kniv