• Anonym (Måste)

    Måste jag som kvinna ha sex?

    Egentligen är det en konstig fråga eftersom de flesta män vill ha sex och det med kvinnor så jag som kvinna måste ju då ha sex då typ tänker jag...

    Men hur gör man det bästa av situationen? För mig gör det oftast ont att ha sex, speciellt bakifrån. De män jag har haft sex med älskar ju det och tycker det är jätteskönt och skulle kunna tänka sig ha sex ?hela tiden? och även den nuvarande mannen jag har nu vill ha sex hela tiden och länge... jag är sällan sugen, får lätt ont och vill få det överstökat snabbt!

    Rörigt inlägg, men hur ska man kunna mötas? Jag som inte tycker sex är skönt och mest får ont eller inte känner något och min man som älskar sex och njuter otroligt mycket av det? Ska jag som kvinna behöva ställa upp på det?

  • Svar på tråden Måste jag som kvinna ha sex?
  • Meriall

    Nej självklart inte. Du ska bara ha sex om/när det är skönt och bra för dig och du vill det. Dock kan ju det betyda att mannen/männen inte vill ha relation med dig och kanske känner du att du vill ha en relation så mkt att du har sex fast du inte tycker om det hellre än vara själv. Det tycker jag är fel och jag tror du kommer må psykiskt dåligt av det i längden men det är ditt val. Men var isf ärlig med mannen att det inte är skönt för dig så han vet det, annars är det fel mot honom tycker jag.

  • Anonym (Måste)
    Meriall skrev 2018-07-27 14:00:20 följande:

    Nej självklart inte. Du ska bara ha sex om/när det är skönt och bra för dig och du vill det. Dock kan ju det betyda att mannen/männen inte vill ha relation med dig och kanske känner du att du vill ha en relation så mkt att du har sex fast du inte tycker om det hellre än vara själv. Det tycker jag är fel och jag tror du kommer må psykiskt dåligt av det i längden men det är ditt val. Men var isf ärlig med mannen att det inte är skönt för dig så han vet det, annars är det fel mot honom tycker jag.


    Ja jag vill ju ha en relation. Kör man sexet så att det är snabbt överstökat så mår jag inte psykiskt dåligt av det, men min nuvarande vill hålla på och dra ut på det vilket känns lite jobbigt. Jag brukar inte säga till när det gör ?lite? ont, men när vi kör bakifrån och kommer in för långt säger jag till, för då gör det ont på riktigt och skulle han köra på så ett tag så gör det att jag kommer att blöda några dagar efteråt.
  • Anonym (L)

    Vad är det som gör ont? Varför har du ingen lust? Om jag var i ett förhållande med nån som bara "ställde upp" så hade jag känt mig ganska understimulerad minst sagt. Man vill ju att båda ska njuta och vilja ha sex tillsammans.

  • Anonym (Måste)
    Anonym (L) skrev 2018-07-27 14:19:14 följande:

    Vad är det som gör ont? Varför har du ingen lust? Om jag var i ett förhållande med nån som bara "ställde upp" så hade jag känt mig ganska understimulerad minst sagt. Man vill ju att båda ska njuta och vilja ha sex tillsammans.


    Jag tror det är för att han kommer långt in och sen är jag inte jättevåt heller. Jag har ju självklart inte berättat att jag ?ställer upp?. Jag vet inte hur jag ska kunna tycka att sex är skönt, aldrig tyckt det. Antingen känns det inget eller så gör det ont
  • Anonym (L)
    Anonym (Måste) skrev 2018-07-27 14:25:30 följande:

    Jag tror det är för att han kommer långt in och sen är jag inte jättevåt heller. Jag har ju självklart inte berättat att jag ?ställer upp?. Jag vet inte hur jag ska kunna tycka att sex är skönt, aldrig tyckt det. Antingen känns det inget eller så gör det ont


    Det märker man! Nu är jag en sexuell person och tycker den närheten man får genom sex är svår att leva utan i en relation. Man vill ju känna att man vill ha varandra och är attraherade av varandra. Du verkar inte bli så våt och kåt? Sex är inte skönt om man inte är tillräckligt upphetsad (så är det för mig som tjej iaf). Brukar ni ha långa förspel? Försöker han få dig att njuta ordentligt innan det vaginala?
  • riboflavin
    Anonym (Måste) skrev 2018-07-27 14:25:30 följande:

    Jag tror det är för att han kommer långt in och sen är jag inte jättevåt heller. Jag har ju självklart inte berättat att jag ?ställer upp?. Jag vet inte hur jag ska kunna tycka att sex är skönt, aldrig tyckt det. Antingen känns det inget eller så gör det ont


    Jag tycker det är jobbigt att höra historier som din. Självklart ska du inte ha sex som gör ont. Hur reagerar din kropp på oralsex och smeksex utan penetration? Vad tycker din man om att få oralsex och att du tillfredsställer honom med händerna? Det går ofta hitta en kompromiss som fungerar men då måste ju du berätta för honom hur läget ligger. Om du spelar med och inte säger som det är så har han ju ingen aning och heller inget incitament att göra ändringar i ert sexliv. För det ska ju vara det, ert sexliv, inte hans sexliv och din smärta. Jag tror dock att det är vanligt att kvinnor känner som du, att det hör till, att man måste och att det är det penetrerande sexet som är det "riktiga". Men det finns ju så mycket mer man kan göra, för båda som inte innebär smärta för dig. Så länge som sex gör ont kommer du såklart inte bli sugen så ofta.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Meriall
    Anonym (Måste) skrev 2018-07-27 14:14:12 följande:

    Ja jag vill ju ha en relation. Kör man sexet så att det är snabbt överstökat så mår jag inte psykiskt dåligt av det, men min nuvarande vill hålla på och dra ut på det vilket känns lite jobbigt. Jag brukar inte säga till när det gör ?lite? ont, men när vi kör bakifrån och kommer in för långt säger jag till, för då gör det ont på riktigt och skulle han köra på så ett tag så gör det att jag kommer att blöda några dagar efteråt.


    Men vet han om att du inte känner dig upphetsad/njuter av sexet? :/
  • Anonym (Måste)
    Anonym (L) skrev 2018-07-27 14:37:34 följande:

    Det märker man! Nu är jag en sexuell person och tycker den närheten man får genom sex är svår att leva utan i en relation. Man vill ju känna att man vill ha varandra och är attraherade av varandra. Du verkar inte bli så våt och kåt? Sex är inte skönt om man inte är tillräckligt upphetsad (så är det för mig som tjej iaf). Brukar ni ha långa förspel? Försöker han få dig att njuta ordentligt innan det vaginala?


    Jag har aldrig förstått mig på att man måste ha sexuell närhet, för mig är det mer intimt att kramas än bara ?in och ut? där man snuddar könsorganen då och då hihi.

    Nej jag blir inte kåt och inte heller våt då. Nej vi har i princip inga förspel tror jag, eller ja vi hånglar ju som förspel sen har vi sex.
  • Anonym (Pi)

    Finns ju alternativ till vaginalt sex. Sen kanske det känns bättre om ni har det bra tillsammans.

    Men du bör verkligen kolla upp varför det gör ont. Det ska inte göra ont.

  • Tecum

    Det låter som att du är asexuell. Om det aldrig varit skönt med sex eller när/om du onanerar stärker det teorin. Man kan gilla närhet även om man är asexuell.

Svar på tråden Måste jag som kvinna ha sex?