• Anonym (Ts)

    Får bara träffa min dotter 2 gånger i månaden

    Min dotter bor i jourhem (i 10 månader nu) och jag får endast träffa henne 2 gånger i månaden, första månaderna inte alls. Jag får också bara träffa henne med en kontaktperson. Helt sjukt detta, säger till henne att gå men det är inget hon lyssnar på. Barnet blir även obekväm när denna person är med. Vi får väldigt dålig kontakt, när vi bara träffas två gånger i månaden också. Hon är 13 år, och tycker att hon borde få bestämma sånt här själv. Men soc kör med oss alla, vad gör man??

  • Svar på tråden Får bara träffa min dotter 2 gånger i månaden
  • Anonym (Missen)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-27 19:33:32 följande:

    Min dotter bor i jourhem (i 10 månader nu) och jag får endast träffa henne 2 gånger i månaden, första månaderna inte alls. Jag får också bara träffa henne med en kontaktperson. Helt sjukt detta, säger till henne att gå men det är inget hon lyssnar på. Barnet blir även obekväm när denna person är med. Vi får väldigt dålig kontakt, när vi bara träffas två gånger i månaden också. Hon är 13 år, och tycker att hon borde få bestämma sånt här själv. Men soc kör med oss alla, vad gör man??


    "Man" kommer till insikt med de misstag man gjort dom lett till något då drastiskt så att barnet tagits ifrån en.
  • Anonym (Inte kul)

    Men om nu soc bedömt att det behövs en till person när du träffar ditt barn så kan du självfallet inte säga åt den att gå, den personen gör bara sitt jobb. Tycker du det är konstigt att ditt barn då känner sig obekväm i situationen? Du som vuxen måste göra ditt allra bästa och ta ditt ansvar för att få stunden så bra som möjligt.

  • Anonym (.)

    Som vanligt kränker soc barnens rättigheter till umgänge med sina föräldrar

  • Anonym (Inte kul)
    Anonym (.) skrev 2018-07-27 19:50:04 följande:

    Som vanligt kränker soc barnens rättigheter till umgänge med sina föräldrar


    Och som vanligt finns det människor som ska försvara alla föräldrar. Även de som inte är fungerande föräldrar.
  • Anonym (rrr)
    Anonym (.) skrev 2018-07-27 19:50:04 följande:

    Som vanligt kränker soc barnens rättigheter till umgänge med sina föräldrar


    TS har inte berätta något om varför i tråden, så du kan inte säga så där utan att känna till det aktuella fallet 
  • Anonym (.)
    Anonym (Inte kul) skrev 2018-07-27 19:52:24 följande:

    Och som vanligt finns det människor som ska försvara alla föräldrar. Även de som inte är fungerande föräldrar.


    Barnen är de som får ta mest stryk att inte träffa sina föräldrar. Är så jävla glad att jag slipper soc numera , har fyllt 21 för flera år sedan .
  • Anonym (Inte kul)
    Anonym (.) skrev 2018-07-27 19:54:54 följande:

    Barnen är de som får ta mest stryk att inte träffa sina föräldrar. Är så jävla glad att jag slipper soc numera , har fyllt 21 för flera år sedan .


    Finns barn som MÅSTE skyddas från sina föräldrar också. Tyvärr. Så borde det inte behöva vara. Tack och lov är de allra flesta föräldrar engagerade och bra.
  • Anonym (.)
    Anonym (Inte kul) skrev 2018-07-27 19:57:17 följande:

    Finns barn som MÅSTE skyddas från sina föräldrar också. Tyvärr. Så borde det inte behöva vara. Tack och lov är de allra flesta föräldrar engagerade och bra.


    Ja men det är inte så vanligt som tur är . Vanligaste är att få LVU paragraf 3 (eget beteende)
  • Almina

    Vad är orsaken till att du bara får träffa barnet med kontaktperson? Och varför blev barnet omhändertaget?

    Det är svårt att bedöma er situation utan att veta mer.

  • Anonym (Ts)
    Almina skrev 2018-07-27 19:59:47 följande:

    Vad är orsaken till att du bara får träffa barnet med kontaktperson? Och varför blev barnet omhändertaget?

    Det är svårt att bedöma er situation utan att veta mer.


    Om jag visste det, soc kan inte komma med något konkret, dom fabricerar.
    Min dotter är tydlig med att hon inte vill ha kontaktpersonen med, hon blir som sagt bara obekväm. 
Svar på tråden Får bara träffa min dotter 2 gånger i månaden