Forum Vikt - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Följas åt ner i vikt med start i augusti?

    Sön 29 jul 14:07 Läst 58667 gånger Totalt 230 svar
    Sön 29 jul 14:07

    Är det nån mer som ska jobba för viktnedgång som vill följas åt?

    Skriver typ en ?mall? här som andra också kan följa om ni vill vara med.

    Bakgrund:

    Jag har en son på 20 mån. Rätt efter förlossningen gick jag ner nästan hela gravidvikten och låg där tills jag slutade amma. Sen dess (sista 8 mån) har jag sakta men säkert gått upp 8 kg. Jag började nämligen äta väldigt mkt socker när jag ammade då amningen triggade ett sjukt sötsug som jag tyvärr har fortsatt underhålla. Så det är dags att ta tag i detta.

    Vikt/mått

    Väger 66 kg till mina 164 cm. Midjemått 85 cm, höftmått 100 cm.

    Mål:

    57 kg. Midjemått 75 cm, höftmått 95 cm.

    Kost:

    Prövar äta sockerfritt. Ska ligga på nettokalorier på ca 1400 per dag enligt appen Lifesum som jag använder.

    Träning:

    - högintensiv träning (löpning, spinning etc här måste jag prova mig fram pga det var längesen jag gjorde detta) 1 gång/vecka minst.

    - ashtangayoga (intensiv styrkeyoga som jag är van vid och motiverar mig) 2-3 ggr per vecka.

    - snabba promenader/cykling till och från jobb (ca 2 km per väg) 2 dagar per vecka

  • Sön 29 jul 14:14 #1

    Startade för övrigt för två dagar sen, men är ju nästan augusti hehe.

  • Sön 29 jul 23:02 #2

    Hänger med även om jag inte tänkte vara så ambitiös.

    Nu: 175cm och ca 70kg. Höftmått drygt 100cm, midjemått 85-90

    Mål: Ca 65kg men äger ingen våg så är inte så petig. Har siktet inställt på ett par skalbyxor med midjemått 82cm och vid rumpan 99cm. Ska då få plats med ett par byxor under

    Hur: Skippa socker och ta snabba promenader i spåret.
    Utöver detta tränar jag redan kampsport 2ggr/v

    Jag vill ha byxorna till nästa vår så har 6-8 mån på mig 

  • Mån 30 jul 08:53 #3
    asdfgh skrev 2018-07-29 23:02:38 följande:

    Hänger med även om jag inte tänkte vara så ambitiös.

    Nu: 175cm och ca 70kg. Höftmått drygt 100cm, midjemått 85-90

    Mål: Ca 65kg men äger ingen våg så är inte så petig. Har siktet inställt på ett par skalbyxor med midjemått 82cm och vid rumpan 99cm. Ska då få plats med ett par byxor under

    Hur: Skippa socker och ta snabba promenader i spåret.

    Utöver detta tränar jag redan kampsport 2ggr/v

    Jag vill ha byxorna till nästa vår så har 6-8 mån på mig 


    Kläder som passar är det bästa måttet faktiskt ???? Lycka till!
  • Mån 30 jul 08:53 #4

    Oj det skulle inte va massa frågetecken över det var en smiley hehe

  • Mån 30 jul 23:01 #5

    Tack!

    Tog ett varv idag när allt var fuktigt efter regnet. Jätteskönt

    Spåret är alltså 3,2 km långt

  • Tis 31 jul 10:37 #6

    Började i Juli men hoppas de är okej ändå haha!
    Redan gått ner 8kg hittills och har mycket kvar!

  • Tis 31 jul 14:01 #7
    ermaaz skrev 2018-07-31 10:37:30 följande:

    Började i Juli men hoppas de är okej ändå haha!

    Redan gått ner 8kg hittills och har mycket kvar!


    Wow bra jobbat! Otroligt inspirerande. Vad har du gjort för att gå ner så mkt på så kort tid? Vad är ditt mål och när räknar du med att nå det?

    Mitt midjemått har gått från 85 cm till 80 cm på det smalaste stället redan. Är ju inte fett som försvunnit ännu men var nog sjukt svullen av allt socker, tänker väga mig en gång i veckan så får vänta lite men förväntar ingen snabb viktnedgång.

    Tar denna veckan som en mjukstart då det är min sista semestervecka. Blir mkt yoga och nyttig mat, absolut inte socker, men tillåter mig en del frukt och så. Men ingen hård träning. Åt otroligt mkt socker varje dag fram till förra veckan, och bara att rensa kosten och komma ner till halva kcal förbruket gör mig otroligt trött och sliten märker jag, så lika bra att ta det lite lugnt med träningen.
  • Tis 31 jul 15:32 #8

    Alltså jag väger väldigt mycket kan jag säga. Just nu 142.8 från 151kg. Jag slutade med all skräpmat, de va nolltolerans mot de samtidigt som jag skippade chips, godis och andra sötsaker samt alkohol är helt uteslutet. Jag har tillåtit mig att faktiskt äta glass iaf 1 gång i veckan men de har inte varit mer än så. Jag går 6.5km/dagen 5 dagar och så äter jag väldigt nyttig mat. Inte svältdiet utan en hemmagjord sallad med kyckling till eller tonfisk och under frukosten så äter jag kvarg med solroskärnor i och 2 ägg till, eventuellt någon/några majskakor till(äter även majskakor till mellanmål ibland). Mitt mål är att gå ner till 90kg men har räknat med nästan 1 år iaf. Kan gå fortare så som jag ligger i men vill hellre ta det i lugnt tempo så inte kroppen säger ifrån. Ska börja styrketräna dessutom i September så jag får mer variation på träningen.

  • Tis 31 jul 15:34 #9

    Kan även tillägga min längd, är 186cm:)

  • Tis 31 jul 15:41 #10

    Jag räknar mina kalorier på det jag stoppar i mig och det jag gör mig av med, på så sätt har det lett till en viktminskning hittills, mår inte dåligt av de men med tanke på vikten känns det som att det är rätt att göra även om det gått fort. Gjorde en liknande resa när jag var 18 år. Gick ner från 120kg till 85kg genom att ge 200% på gymmet och boxningsträningarna. Tog mig cirka 9 månader som var då 2012. 

SE VÅRA MEST POPULÄRA KLIPP JUST NU

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll