• EllisO

    Hur många semesterdag får jag ut när jag slutar?

    Hur många semesrerdagar samlar jag på mig och får ut i pengar från 1 april-17augusti som är min sista arbetsdag? Spelar det någon roll om man jobbar heltid eller deltid? Jag är fast anställd för den som undrar.

  • Svar på tråden Hur många semesterdag får jag ut när jag slutar?
  • Jemp

    9 borde vara standard. Men det beror ju på avtal. Hur många semesterdagar har du per år? Om du jobbar deltid, hur räknas din semester? (Jag har varit med om både att man har 25 dagar men med mindre betalt, alt färre betalda dagar. Eller att man får semesterersättning löpande men det kanske bara är för timanställningar).

  • EllisO

    Jag har 25 dagar per år men jobbade 25%i april, och maj-augusti jobbar jag 50%.

  • riboflavin

    Hej. Minns att du hade en tråd för ett tag sen där du skrev att du varit sjukskriven. Hur länge var du det? Det finns nämligen en bortre gräns för hur länge sjukskrivning är semestergrundande.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • cattus

    Det brukar vara kring 2 dagar/arbetad månad, men det spelar ju eg. ingen roll då du får ut det i pengar, det brukar vara beroende på avtal ca 12-13% av vad du haft i lön. Så deltiden drar ju ned rätt rejält. Har du haft karensdagar har du ingen intjänad semester på det, eller pengar från försäkringskassan.

Svar på tråden Hur många semesterdag får jag ut när jag slutar?