• Anonym (Lisa)

    Hans reaktion fick hjärtat att slå dubbelt..

    Det gick en dokumentär på tvn som bla handlade om en kvinna som beskrev sina besvär efter en misslyckad steralisering. Hon grät när hon berättade att hennes manförst var otrogen och sen lämnade henne för att hon inte längre kunde ha samlag med honom.

    Då suckade min man och sa helt spontant fy fan för män som inte kan acceptera sånt..

    Mitt hjärta slog några extra slag av lycka.

    Det är trygghet!

    Tror ni att eran partner hade lämnat er om ni inte kunde ha samlag mer?

    Hade du själv lämnat eller stannat kvar?

    Var går gränsen?

  • Svar på tråden Hans reaktion fick hjärtat att slå dubbelt..
  • Anonym (xxx)

    Om min tjej inte längre kunde ha samlag skulle det inte vara ett problem. Det finns andra sätt att ha sex. Under perioder har jag till och med föredragit icke penetrerande sex, vilket har varit ett problem för tidigare tjejer som krävt just att det ska vara penetrerande samlag.

  • Anonym (Vestibulit)

    Jag hade vestibulit under 10 år och kunde inte ha sex under flera av de åren och när jag kunde gjorde det ont. Han lämnade inte, hade inte en tanke på det ens.

    Men jag tror det är ovanligt.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (xxx) skrev 2018-07-29 22:42:13 följande:

    Om min tjej inte längre kunde ha samlag skulle det inte vara ett problem. Det finns andra sätt att ha sex. Under perioder har jag till och med föredragit icke penetrerande sex, vilket har varit ett problem för tidigare tjejer som krävt just att det ska vara penetrerande samlag.


    Precis så tänkte nog han oxå. Vi har nästan aldrig penetrerande sex. Ingen av oss får nått ut av det eftersom vi båda har väldigt svårt att komma så.

    Men det känns tryggt att veta att det finns män som tänker med hjärnan istället för den mellan benen.
  • riboflavin

    Min sambo har ganska litet sexbehov, ur perspektivet samlag, föredrar absolut annan närhet så för honom hade det inte spelat så stor roll tror jag, förutsatt att jag inte drog mig undan all kontakt. För mig hade det blivit en jobbig förlust absolut men så länge andra element i vårt samliv fortsatte finnas där så hade jag överlevt och fortsatt. Men så hör man ju ganska ofta om folk som efter något sådant helt drar sig undan av någon anledning, inte vill vara nakna med sin partner, inte vill prova annan sorts sex mm. Efter att ha gått till botten med orsakerna bakom ett sånt beteende utan resultat hade jag säkert till slut lämnat. Min sambo hade nog tyvärr stannat även i en helt närhetslös relation av plikt- och skuldkänsla och mått dåligt i det tysta.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Inget konstigt)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-07-29 21:32:38 följande:

    Det gick en dokumentär på tvn som bla handlade om en kvinna som beskrev sina besvär efter en misslyckad steralisering. Hon grät när hon berättade att hennes manförst var otrogen och sen lämnade henne för att hon inte längre kunde ha samlag med honom.

    Då suckade min man och sa helt spontant fy fan för män som inte kan acceptera sånt..

    Mitt hjärta slog några extra slag av lycka.

    Det är trygghet!

    Tror ni att eran partner hade lämnat er om ni inte kunde ha samlag mer?

    Hade du själv lämnat eller stannat kvar?

    Var går gränsen?


    Men trodde du något annat om din man? Blev du verkligen förvånad över det han sa så bör ni se över förtroendet i relationen.

    Jag tror de flesta män stannar trots sexbrist. De flesta gifta par går igenom år av mindre sex eller sexbrist ( sjukdom, graviditeter, småbarnsår) Finns det bara kärlek och närhet så överlever man.

    Däremot så ska man lita på vad personer gör inte vad dom säger. Mitt ex blev alltid förbannad när man pratade om kvinnomisshandel. Män som slog kvinnor var fega avskum enligt honom. Han försvarade alltid kvinnor och pratade om att kvinnor skulle behandlas med respekt. Samtidigt så misshandlade han mig regelbundet.

    Min vännina har en man som är verbal feminist. Kvinnor är lika värda, familjens pengar är gemensamma osv osv. Samtidigt sket han helt i att ta hand om barnet när barnet var litet. Hjälpte inte ens till när mamman bönade och bad. Sover bort hela dagarna. Han kontrollerar dessutom alla pengar på ett sjukt manipulativt sätt.

    Min make skulle säkert kunna dra ett dåligt skämt om att man inte stannar i ett sexlöst förhållande ;) Han kan säkert också skämta om att jag bör matcha resten av vitvarorna. MEN han kan skoja om dessa saker för att det är så långt från hans verklighet. Han är trogen, kärleksfull och jämställd. Han har visat det i många år.
  • Anonym (A)
    Anonym (Inget konstigt) skrev 2018-07-30 10:33:47 följande:
    Men trodde du något annat om din man? Blev du verkligen förvånad över det han sa så bör ni se över förtroendet i relationen.

    Jag tror de flesta män stannar trots sexbrist. De flesta gifta par går igenom år av mindre sex eller sexbrist ( sjukdom, graviditeter, småbarnsår) Finns det bara kärlek och närhet så överlever man.

    Däremot så ska man lita på vad personer gör inte vad dom säger. Mitt ex blev alltid förbannad när man pratade om kvinnomisshandel. Män som slog kvinnor var fega avskum enligt honom. Han försvarade alltid kvinnor och pratade om att kvinnor skulle behandlas med respekt. Samtidigt så misshandlade han mig regelbundet.
    Min vännina har en man som är verbal feminist. Kvinnor är lika värda, familjens pengar är gemensamma osv osv. Samtidigt sket han helt i att ta hand om barnet när barnet var litet. Hjälpte inte ens till när mamman bönade och bad. Sover bort hela dagarna. Han kontrollerar dessutom alla pengar på ett sjukt manipulativt sätt.
    Min make skulle säkert kunna dra ett dåligt skämt om att man inte stannar i ett sexlöst förhållande ;) Han kan säkert också skämta om att jag bör matcha resten av vitvarorna. MEN han kan skoja om dessa saker för att det är så långt från hans verklighet. Han är trogen, kärleksfull och jämställd. Han har visat det i många år.
    Håller med
  • Anonym (xxx)
    riboflavin skrev 2018-07-30 06:28:21 följande:

    Min sambo har ganska litet sexbehov, ur perspektivet samlag, föredrar absolut annan närhet så för honom hade det inte spelat så stor roll tror jag, förutsatt att jag inte drog mig undan all kontakt. För mig hade det blivit en jobbig förlust absolut men så länge andra element i vårt samliv fortsatte finnas där så hade jag överlevt och fortsatt. Men så hör man ju ganska ofta om folk som efter något sådant helt drar sig undan av någon anledning, inte vill vara nakna med sin partner, inte vill prova annan sorts sex mm. Efter att ha gått till botten med orsakerna bakom ett sånt beteende utan resultat hade jag säkert till slut lämnat. Min sambo hade nog tyvärr stannat även i en helt närhetslös relation av plikt- och skuldkänsla och mått dåligt i det tysta.


    Det är två helt olika saker. Har man en naturlig intimitet så blir det ganska naturligt att man tillgodoser sin partners behov på något sätt och vise versa. Har man inte den intimiteten kan det bero på olika saker. Det kan ju vara tillit det handlar om, men det kan också vara hur man tänker kring sex. 


    Tyvärr så är det nog så att många - lika många män som kvinnor - är så inställda på att sex består av man knullar och att båda kommer i tur och ordning till följd av knullandet. Att göra på något annat sätt är för pinsamt och ett misslyckande.

    Min erfarenhet är att det finns människor som haft mycket sex med många människor, som ändå har svårt att prata om sex, och som tycker att allt annat än in-ut är lite kinky och pinsamt. Dom tycker ofta att dom är frigjorda och så, men i verkligheten är dom väldigt nästan pryda. Jag har levt i få, långa förhållanden och fått anpassa mig på alla möjliga sätt. Det finns hundra underbara sätt att ha sex och komma. Det enda dåliga sättet att ha sex, är att sluta ha sex.

  • Anonym (M)

    Min kille har mycket lägre sexlust än jag så jag tror inte det skulle varit ett problem. Jag har vestibulit och får ofta ont när jag har sex, och även av helt vardagliga aktiviteter, så vi har inte jättemycket sex. Jag skulle ändå vilja ha mer men han verkar inte ha det behovet.

  • Anonym (.)

    Några dubbelslag på hjärtat är ingen fara, även om det kan kännas lite obehagligt

Svar på tråden Hans reaktion fick hjärtat att slå dubbelt..