• Äldre 30 Jul 13:19
    1425 visningar
    3 svar
    3
    1425

    Hur tar man kontakt med nyfunna halvsyskon?

    Jag har fått reda på att jag har fler syskon, halvsyskon. Ingen av dessa har inte samma mamma. Jag har ingen aning om dem vet om varandra eller mig, mina helsyskon eller pappa.


    Jag har sökt på nätet och förstått att brev är det bästa att ta kontakt genom.


    Men vad skriver man?
    Hur formulerar man sig? 
    Finns det fler som varit med i liknande sits? 
    Hur gjorde ni?
    Hur gick ni tillväga?
    Vad blev utgången?
    Fick ni kontakt?
    Hörde hen av sig?
    Har ni fortsatt kontakt?
    halvsyskon
  • Svar på tråden Hur tar man kontakt med nyfunna halvsyskon?
  • Anonym (Byxa)
    Äldre 30 Jul 13:37
    #1

    Skriv ett brev och förklara vem du är och på vilket sätt ni är syskon. Lämna gärna nån upplysning som bara ni kan veta om er gemensamma förälder - bara för att försäkra att du talar sanning.

    Lämna kontaktuppgifter till dig och skriv att du gärna vill ha kontakt och att du inte vet om din existens har kommit fram tidigare.

  • Äldre 31 Jul 08:00
    #2

    Precis, så tänker jag med. Men det är inte så enkelt. Mkt känslor och tankar. Men det får bli det de blir. Tack för att du tog dig tid

    Jag är nyfiken om det finns fler som varit eller är i min sits. Hur gjorde ni? Fick ni kontakt? Vore väldigt tacksam för svar

  • Äldre 31 Jul 08:23
    #3

    Är i typ samma sits, men har bara en halvbror vad jag vet och vi har träffats men har ingen kontakt.

    Skulle jag ha fler halvsyskon och de skulle höra av sig skulle jag vilja ha kontakt med dem, min biologiska far däremot vill jag inte veta av och jag skulle inte vilja att mitt eventuella halvsyskon berättade för denna människa att vi har kontakt.

Svar på tråden Hur tar man kontakt med nyfunna halvsyskon?