• Äldre 31 Jul 18:16
    3746 visningar
    5 svar
    5
    3746

    Orolig, konstant lindrig mensvärk.

    Är det någon gravid mer än mig som har ständigt lite ont i nedre delen av magen, antar att det är växande livmoder. Är enligt mina beräkningar på 5+5 men med min son så hade jag inte så här, då hade jag ömma bröst som jag inte har nu.. Så orolig att det är något fel :(

  • Svar på tråden Orolig, konstant lindrig mensvärk.
  • Äldre 31 Jul 18:19
    #1

    Jag är i vecka 13 nu och från det att jag plussade (i vecka 5 ungefär) tills vecka 8-9 så hade jag också mensvärk. Nu har det lugnat sig en hel del! 


    Gravid med första barnet
  • Anonym (.)
    Äldre 31 Jul 18:28
    #2

    Det är helt normalt. Jag hade kraftig mensvärk runt den veckan, det är jätte vanligt. Så du behöver inte va orolig så länge du inte börjar blöda mycket och även att blöda lite i tidig graviditet är vanligt och helt normalt.

  • Anonym (.)
    Äldre 31 Jul 18:31
    #3

    Jag hade inte heller mensvärk och inte heller spända bröst den andra graviditeten men första och tredje hade jag. Varje graviditet är olika och ingen är den andra lik brukar man säga

  • Äldre 31 Jul 18:57
    #4

    Tack för svar! Ska till MVC om två veckor så det var skönt att höra från andra att det är normalt även om jag någonstans vet det men inte vågar tro på det jag själv tror :P

  • Äldre 31 Jul 19:08
    #5

    Exakt samma här idag, och vi är på samma dag. :)

Svar på tråden Orolig, konstant lindrig mensvärk.