• InaLo

    Natalie vad tänker ni om det namnet.

    Själv tucker jag att det är så fint men är lite orolig för att det ska om 20 år vara ett tantnamn. Alltså när bebisen är 20 år så är de flesta som heter det i 45-50års åldern. Vad tror ni och vad tänker ni om det namnet. Sambon är helt såld på det.

  • Svar på tråden Natalie vad tänker ni om det namnet.
  • IceKitten

    Med tanke på att det låg kvar på topp 100 bland nyfödda fram tills 2016 så tror jag inte du behöver oroa dig för att det ska räknas som ett tantnamm :) det är snarare bara populärt lite oavsett generation vilket är positivt.

    Jag tycker att det är jättevackert iaf.

  • Dunciss

    Sött namn! Jag är 35 och har både jämnåriga med namnet och vänner med barn som heter Natalie. Namnet har varit populärt i minst 30 år så det är inte särskilt generationsbundet om du frågar mig Glad

  • fluu

    Så snabbt blir det inte ett tantnamn. Inte för att jag bryr mig vidare om generationer när det kommer till namn. Namnet i sig är för prinsessigt(fast inte kungligt prinsessigt) för min smak. Ogillar dtarkt smeknamnen "Natta/Nattis" osv.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tilja

    Fint =) Jag vet en 10-åring som heter det och även 30-åringar, så jag tänker på det som ett ganska generationsneutralt namn.

  • senalena

    Fint, passar både bebis och vuxen. Ett "tantnamn" är det inte för det finns även yngre med namnet. Kör på det.Skrattande

Svar på tråden Natalie vad tänker ni om det namnet.