• Tom Araya

    Mens och sex - vad passar bäst in på vad du tycker?

    Hur påverkar mens dig och din lust till sex?

    Frågor till både killar/män och tjejer/kvinnor.

    Omröstning pågår t.o.m. 2018-09-02.

    Du kan utöver röstningsalternativen även skriva om dina egna referenser i detta mer detaljerat, exempelvis att du hoppar sex de första dagarna, inte ger henne oralsex vid mens, inte ger honom oralsex vid mens om han varit inne i henne innan o.s.v.

    Kvinnor får gärna även redogöra för hur det ligger till med lusten precis före mens, under mens och precis efter mens, gärna med lusten övrig tid som referens.

    Ni som har sex vid mens får gärna också berätta om lösningar för att inte bloda ner i sängen och annat ni ser behov av att lösa?

    Berätta gärna även hur er partner ser på detta med mens och vad du själv tycker om er partners inställning, är den ett problem för dig/er?

    Berätta gärna även om du är kille/man eller tjej/kvinna samt ålder?
    Du kan vara anonym.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-01 22:16

    Nu ser jag att jag glömde några frågor, som du gärna får svara på vid sidan av omröstningen, om de är relevanta för dig.

    Är det någon kvinna som väljer att bara ge oralsex när hon har mens eller man/kvinna som föredrar analsex som alternativ vid mens?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mens och sex - vad passar bäst in på vad du tycker?
  • Anonym (Hm)

    Kvinna, har ingen större lust just. Har rejält ont vid mens.

  • Anonym (Kvinna35)

    Jag är för det mesta väldigt kåt när jag har mens och de dagarna det är lättast att bli gravid. För tillfället är jag singel så det blir ingen sex medan jag har mens, men när jag var i ett förhållande hade jag det alltid.

  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Kvinna35) skrev 2018-08-01 20:06:09 följande:

    Jag är för det mesta väldigt kåt när jag har mens och de dagarna det är lättast att bli gravid. För tillfället är jag singel så det blir ingen sex medan jag har mens, men när jag var i ett förhållande hade jag det alltid.


    Glömde tillägga att min ex inte hade problem med det o vi bruka lägga en handduk under oss.
  • Fjäril kär

    Ligger gärna när jag har sex, lusten är det inget fel på. Har sex precis som vanligt.

    Bäddar med handduk eller har sex i duschen.

    Är kvinna

  • Pentra

    De två första dagarna hade jag jobbigt ont i magen, sedan slog vrålkåtheten till med besked. Men, så länge som blödningen varade ville jag inte ha penetrerande sex. Det är ju sas. ett öppet sår därinne och det vill jag inte heller störa. Däremot så hade jag inget emot att göra det skönt för min partner under tiden, genom att både smeka, suga och runka honom till orgasm. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Sex ändå)

    Är inte överdrivet förtjust i vaginalsex vid mens, men vi vill inte avstå sexet så det blir mycket oralt och analt de dagarna. Sex är ju så mycket mer än bara vaginalt eller...

  • Anonym (sexy)

    En tjej jag hade blev så kåt sugen när hon hade mens så då var det standard med röd handduk i sängen. 
    Vilket var väldigt praktiskt efter som hon inte ville ta P-piller för vi kunde köra utan skydd vist blev det lite extra tvätt ibland.
    Enda nackdelen var att torkat blod skaver.

  • Anonym (F)

    Inget alternativ passade mig. Är kvinna.

    Jag vill inte ha sex vid mens. Tycker inte det är äckligt men är inte så sugen. Tycker det är skönt att ha den veckan för att vila upp mig. Inte behöva raka musen eller benen och veta att jag inte behlver fundera på om han är sugen eller inte.

    Däremot tillfredställer jag mer än gärna min sambo. Han har det som vanligt den veckan.

  • Tom Araya
    Anonym (F) skrev 2018-08-02 17:35:31 följande:

    Inget alternativ passade mig. Är kvinna.

    Jag vill inte ha sex vid mens. Tycker inte det är äckligt men är inte så sugen. Tycker det är skönt att ha den veckan för att vila upp mig. Inte behöva raka musen eller benen och veta att jag inte behlver fundera på om han är sugen eller inte.

    Däremot tillfredställer jag mer än gärna min sambo. Han har det som vanligt den veckan.


    Jag kom på det alternativet efteråt och la till det i texten, men det går inte att lägga till som omröstningsalternativ.

    Första alternativet ligger nog närmast för dig.
  • Anonym (M)

    Jag har endometrios och vestibulit så vid mens ligger jag i duschen och vrider mig i smärtor. Skulle jag ändå vara smärtfri så hinner jag inte ta av mig trosorna innan jag lyckats släppa ut en halv liter blod. Så nej, inget sex.

  • Anonym (Tjej)

    Jag är kvinna och gillar inte att ha sex när jag har mens eftersom det känns äckligt och ofräscht, men jag är Sjukt kåt både före mensen och under mensen, så i de fallen jag har en sexpartner som inte bryr sig så har jag sex ändå!

    Förutom i undantagsfall om det är extremt mkt blod, brunt blod eller massa blodklumpar. Då avstår jag helst.

    Efter mensen brukar jag vara rätt torr i underlivet och inte kåt alls.

    Om jag är med en man som vägrar sex under mens så kommer jag inte heller tillfredsställa honom. Jag vägrar gå runt och vara skitkåt medan han är nöjd bara för att han är mesig.

  • Anonym (M)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-08-02 21:49:15 följande:

    Om jag är med en man som vägrar sex under mens så kommer jag inte heller tillfredsställa honom. Jag vägrar gå runt och vara skitkåt medan han är nöjd bara för att han är mesig.


    Men usch, jag kanske har tur som inte träffat såna män som "kräver" tillfredsställelse även när det inte går med vanligt vaginalsex. Han har väl ingen rättighet att bli tillfredsställd bara för att han känner för det. Du gör det som känns bra för dig själv, vill han ha nåt bara för sig själv så kan han ta hand om det själv!
  • Anonym (Mens)

    Skulle vilja ha flera alternativ.

    Jag tycker inte mens är äckligt men vill ändå inte ha sex just då eftersom det kan bli kladdigt av blod i sängen och frugan har ont just under den veckan.

  • Anonym (Nils fru)

    Blöder jag bara lite grann har vi sex ändå. Ingen av oss tycker att mens är äckligt, men vi vill inte svina ner hur mycket som helst för det. Dessutom har jag ont de två-tre dagar jag blöder mycket.

  • Anonym (Anna)

    Tycker det är extra skönt att ha sex när jag har mens. Inte första dagen typ, för då blöder jag oerhört mycket och har svårt att känna mig bekväm, men sedan tycker jag det är väldigt lustfyllt. Har fått oralsex vid mens (typ sista dagarna) vid några tillfällen, vilket kändes helt förbjudet innan en sexpartner till mig tydligt sa att det inte spelade någon roll.

    Skulle aldrig någonsin ställa upp på sex om det inte gav mig något.

Svar på tråden Mens och sex - vad passar bäst in på vad du tycker?