• Daygamer

    Jag kan inte vara helt ensam, snackar med alla

    Hej, jag är 23 år gammal kille och jag bor ensam i en stor hus.

    Jag kan inte vara ensam, när jag är ensam hemma så får jag panik och bokstavligen springer hemifrån efter att ha låst dörren för att komma i en civilisation, väl där pratar jag minst med 50 tjejer under 1 timme.

    När jag är ensam hemma får jag panikattacker och tankarna spinner loss och jag börjar nästan gråta.

    Vet ej vad mitt feta problem är.

    Pratade med en tjej angående detta o hon sa att detta är skumt då ingen gör som jag. Inget jag hört om heller.

  • Svar på tråden Jag kan inte vara helt ensam, snackar med alla
  • Ggrodan
    Daygamer skrev 2018-08-01 23:40:46 följande:

    Hej, jag är 23 år gammal kille och jag bor ensam i en stor hus.

    Jag kan inte vara ensam, när jag är ensam hemma så får jag panik och bokstavligen springer hemifrån efter att ha låst dörren för att komma i en civilisation, väl där pratar jag minst med 50 tjejer under 1 timme.

    När jag är ensam hemma får jag panikattacker och tankarna spinner loss och jag börjar nästan gråta.

    Vet ej vad mitt feta problem är.

    Pratade med en tjej angående detta o hon sa att detta är skumt då ingen gör som jag. Inget jag hört om heller.


    Vet folk som har stor fobi för att vara själva det är vanligare än man tror men inget man pratar om, kan det bero på nåt som hänt i uppväxten? Hur är relationen med dina föräldrar?
  • Daygamer
    Ggrodan skrev 2018-08-01 23:46:37 följande:

    Vet folk som har stor fobi för att vara själva det är vanligare än man tror men inget man pratar om, kan det bero på nåt som hänt i uppväxten? Hur är relationen med dina föräldrar?


    Känner inte mina föräldrar
  • baralillatant

    Hej!

    Det låter som att det är jobbigt för dig.

    Din hjärna har kodat lite knasigt och säger till dig att det är farligt att vara ensam.

    Ta kontakt med psykiatrin och berätta precis som du gjorde här, så kommer du få terapi som lär hjärnan att det inte är så farligt. Då kommer det bli mer lugn och ro för dig. Kram

Svar på tråden Jag kan inte vara helt ensam, snackar med alla