• Äldre 2 Aug 09:25
    613 visningar
    1 svar
    1
    613

    Tul o viktuppskattning v34+0

    Hej! Jag har gjort ett tul igen o fick veta det var normalt. Men glömde fråga vad bebis beräknas väga runt bf.. Jag var i v34+0 när jag gjorde det o bebis vägde 2420g. Vad är era erfarenheter eller vad har dom sagt till er om beräknad födelsevikt baserat på tul runt v34+? Är så nyfiken men oxå skraj att få en större bebis än mina tidigare..är rädd för att fl ska bli svårare o göra ondare..

  • Svar på tråden Tul o viktuppskattning v34+0
  • Äldre 2 Aug 10:32
    #1

    Jag tar verkligen tul med en nypa salt. Vår son uppskattades som medel i v.36, -4%, och jag tror de sa att han beräknades väga ca 3400gram vid födseln ut kom en pytte-bebis som bara var 45cm och vägde 2,7kg... (på bf+2) så det felade ju på hela 700gram... Jag monitererades dessutom med tul för risk för stor bebis pga högt socker så det blev fel åt alla håll kan man säga

    Vet inte vilka riskfaktorer du har, om du fött stora barn innan eller om det är något annat som gjort att du blivit skickad på tul, finns andra indikationer på stort barn? Jag själv skulle verkligen lita på min magkänsla nästa gång då jag flera ggr sa till mannen att jag inte alls hade en känsla att han var stor utan kändes som han var liten, och jag hade ju rätt.


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Tul o viktuppskattning v34+0