• Lovehomerun

    Ointresserade, rädda eller bara bekräftelsesökande kvinnor ?

    Det bör rimligen finnas många både trevliga och snygga singelkvinnor men vad gör det så svårt att få kontakt med er ?

    Får intrycket att många lägger upp sin profil på nätdejtingsidor mm mest för att bli bekräftade, känner ni er mer värda om ni får många besök på profilen eller många meddelanden med förhoppningar som ni dissar genom att inte besvara öht ?

    Vissa foton verkar inte direkt dagsfärska heller, vilket kan antyda att den teorin åtminstone delvis kan stämma

    Eller är ni helt enkelt rädda för att svara ? Oroliga för ?knäppgökar? ?

    Kanske mer intresserade av tillfälliga förbindelser eller egentligen inte singlar ?

    Finns givetvis oändligt många svar men...

    Vem är jag som undrar ?

    Separerad man som närmar mig 50, är mer vältränad än de flesta 30-åringar, söker seriöst efter fräsch o trevlig kvinna i ungefär samma ålder som delar mitt intresse av att hålla sig i form mm

    Skulle vara intressant med synpunkter

    Kan kanske ge mig en ledtråd som hjälper mig hitta pärlan på sikt

  • Svar på tråden Ointresserade, rädda eller bara bekräftelsesökande kvinnor ?
  • Fjäril kär

    Jag som kvinna 40+ tar aktivt kontakt med de jag finner intressanta.

    Helt enkelt för att jag och många andra drunknar i mail och efterföljande mail där samma personer skriver igen och undrar varför jag inte svarar... OM jag svarar nej tack får jag ytterligare mail om att jag ska ge dom en chans ,jag vet inte vad jag missar osv osv..

  • Lovehomerun
    Fjäril kär skrev 2018-08-02 12:13:07 följande:

    Jag som kvinna 40+ tar aktivt kontakt med de jag finner intressanta.

    Helt enkelt för att jag och många andra drunknar i mail och efterföljande mail där samma personer skriver igen och undrar varför jag inte svarar... OM jag svarar nej tack får jag ytterligare mail om att jag ska ge dom en chans ,jag vet inte vad jag missar osv osv..


    Seriöst och fullt logiskt svar på frågan om gensvaret är alltför stort förstås

    Dock är det kanske olika, vissa personer behöver kanske en signal för att själv bli aktiv och kontakta någon, medan andra tar initiativ direkt

    Har du själv kontaktat samma person mer än en gång, eller du har aldrig behövt undra om meddelandet gått fram / eller bara blivit dissat ?
  • Fjäril kär
    Lovehomerun skrev 2018-08-02 12:46:51 följande:

    Seriöst och fullt logiskt svar på frågan om gensvaret är alltför stort förstås

    Dock är det kanske olika, vissa personer behöver kanske en signal för att själv bli aktiv och kontakta någon, medan andra tar initiativ direkt

    Har du själv kontaktat samma person mer än en gång, eller du har aldrig behövt undra om meddelandet gått fram / eller bara blivit dissat ?


    En person jag finner intressant tar jag kontakt med på flera olika sätt OM det går. Skriver i gästbok, kommenterar profilfotot eller andra bilder, ser om han är på nån gruppchatt på sajten samt skriver mail. Dvs jag försöker interagera med personen på ett naturligt sätt eftersom jag själv är exakt lika aktiv. Jag syns och märks helt enkelt.

    Om det inte resulterade i mer än ett artigt hej nånstans eller tystnad så har jag gjort vad jag kan och han är då förmodligen inte intresserad. I move on helt enkelt..
  • Jerrker
    Fjäril kär skrev 2018-08-02 13:30:06 följande:
    En person jag finner intressant tar jag kontakt med på flera olika sätt OM det går. Skriver i gästbok, kommenterar profilfotot eller andra bilder, ser om han är på nån gruppchatt på sajten samt skriver mail. Dvs jag försöker interagera med personen på ett naturligt sätt eftersom jag själv är exakt lika aktiv. Jag syns och märks helt enkelt.

    Om det inte resulterade i mer än ett artigt hej nånstans eller tystnad så har jag gjort vad jag kan och han är då förmodligen inte intresserad. I move on helt enkelt..

    Frågan är varför de andra passiva kvinnorna inte tar kontakt. Att det finns enstaka kvinnor som är aktiva är det väl ingen som ifrågasätter?


    Jag sätter en peng på att det är gamla könsroller som spökar.

  • Fjäril kär
    Jerrker skrev 2018-08-02 14:11:39 följande:

    Frågan är varför de andra passiva kvinnorna inte tar kontakt. Att det finns enstaka kvinnor som är aktiva är det väl ingen som ifrågasätter?

    Jag sätter en peng på att det är gamla könsroller som spökar.


    Till hälften är det väl könsroller. Men också vissa typer av personligheter som gör att de inte tar kontakt. Blyga, introverta, osäkra, låg självkänsla ,etc etc kan göra att de sällan tar första steget. Inte heller att glömma osynliga handikapp som kan göra att de tvekar/avvaktar ..Dyslexi, asperger, ADHD osv.
  • Ggrodan

    Äh, en osäker lady betyder att kvinnan vaggar sig trygg med den gamla rollen "mannen ska uppvakta mig"

    Det svarar på alla dina frågor.

  • Persikaplommon
    Fjäril kär skrev 2018-08-02 15:17:29 följande:

    Till hälften är det väl könsroller. Men också vissa typer av personligheter som gör att de inte tar kontakt. Blyga, introverta, osäkra, låg självkänsla ,etc etc kan göra att de sällan tar första steget. Inte heller att glömma osynliga handikapp som kan göra att de tvekar/avvaktar ..Dyslexi, asperger, ADHD osv.


    Eller de tar kontakt med andra män och inte just Jerrkerr?
  • Ggrodan
    Persikaplommon skrev 2018-08-02 15:37:35 följande:

    Eller de tar kontakt med andra män och inte just Jerrkerr?


    Ja om hans utseende inte duger bläddrar de vidare

    Men tror fortt de väntar på initiativ.
  • Persikaplommon
    Ggrodan skrev 2018-08-02 15:40:35 följande:

    Ja om hans utseende inte duger bläddrar de vidare

    Men tror fortt de väntar på initiativ.


    Eller inte? Du vet bara om kvinnorna kontaktar just dig , du vet inte om de kontaktar andra män ?

    Det finns säkert många kvinnor som inte tar initiativ , men det finns många män som inte accepterar att kvinnan inte är intresserad av honom och gärna skyller på att kvinnan inte vågar ta initiativ rent allmänt...

    Antar det är bra för deras självkänsla...
  • Ullis42

    Jag skulle vilja ställa en motfråga till dig.. Precis samma fråga egentligen, det borde rimligtvis finnas attraktiva singelmän, mogna och trygga i sig själva, men ändå ungdomliga som tar hand om sig själva. Jag är bara på dejtingsidor (HP) då och då, för jag tröttnar snabbt... På män som har gamla bilder, på att bli kontaktad av män i förhållande, på uppumpade män som har 10 bilder på sig själva i olika poser etc. Och nu pratar jag bara ytan. Självklart är det ju så att jag faller för personligheten och utstrålningen, men vill ändå inte hymla med att det måste finnas "något" i det yttre också.

    Jag har valt att inte ha bild och föredrar att kontakta de jag tycker verkar trevliga. Att jag inte har bild är just precis därför och i min text är jag tydlig med att jag söker seriöst. Ändå alla dessa förfrågningar från män i förhållande..????. Jag vet ärligt talat inte vad jag söker, seriöst ja.. men det behöver inte innebära att jag vill bli sambo imorgon, utan någon vettig att hitta på kul saker med, någon att prata med och naturligtvis, få närhet av. Bekräftelse? Nja, kanske det också men det vill vi väl alla ha på ett sätt eller annat. Men inte pga av en bild.

    Summa summarum, jag tror egentligen inte att det skiljer särskilt mycket mellan könen när det gäller att få bekräftelse, vi har väl helt enkelt inte träffat rätt? För visst 17 måste väl "den rätte" finnas, eller är det bara en löjlig fantasi hos mig? 

  • äldreochklokare
    Lovehomerun skrev 2018-08-02 11:19:11 följande:

    Det bör rimligen finnas många både trevliga och snygga singelkvinnor men vad gör det så svårt att få kontakt med er ?

    Får intrycket att många lägger upp sin profil på nätdejtingsidor mm mest för att bli bekräftade, känner ni er mer värda om ni får många besök på profilen eller många meddelanden med förhoppningar som ni dissar genom att inte besvara öht ?

    Vissa foton verkar inte direkt dagsfärska heller, vilket kan antyda att den teorin åtminstone delvis kan stämma

    Eller är ni helt enkelt rädda för att svara ? Oroliga för ?knäppgökar? ?

    Kanske mer intresserade av tillfälliga förbindelser eller egentligen inte singlar ?

    Finns givetvis oändligt många svar men...

    Vem är jag som undrar ?

    Separerad man som närmar mig 50, är mer vältränad än de flesta 30-åringar, söker seriöst efter fräsch o trevlig kvinna i ungefär samma ålder som delar mitt intresse av att hålla sig i form mm

    Skulle vara intressant med synpunkter

    Kan kanske ge mig en ledtråd som hjälper mig hitta pärlan på sikt


    Varför just du har så svårt få kontakt kan ingen här veta. Att du inte får så många svar som du önskar kan ju bero på dig, inte på kvinnorna nödvändigtvis Glad

    Gamla foton har jag sett hur många som helst på mäns profiler så jag tycker det är märkligt att du kommenterar det om kvinnors profiler, men du har förstås bara tittat på kvinnornas. Skulle nog vilja hävda att det är vanligare med gamla kort hos män. Kvinnor vet att deras utseende synas och är "färskvara" medan många män verkar tro att det är helt ok med en bild som är 10 år eller ännu äldre ibland. De tycker de ser ungefär likadana ut trots att de inte gör det. Män generellt verkar inte tänka lika mycket på utseende hos sig själva, som de tänker på kvinnors utseende och inte reflekterar över att det är väldig trevligt om mannen också har hyfsat uppdatera foton. 

    Om någon känner sig mer värd av uppmärksamhet har jag ingen aning om. När jag nätdejtande var det just för att träffa någon, sen om 100 knickedickar som jag inte var intresserad av, gav mig uppmärksamhet var inget jag brydde mig om. Jag brydde mig bara om att hitta "den rätte". 

    Jag tror att det du egentligen söker lösningen på ligger hos dig själv. Du har vissa förväntningar på hur kvinnorna ska bete sig på nätet, men hur beter du dig själv? Hur är din profil, är den ärlig och utförligt skriven eller har du bara slängt ihop nåt på 3 minuter? Sånt märks.
    Att du här "skryter" om din fysik säger en hel del om vilken typ av människa du är och det förklarar också att du funderat så mycket på kvinnors  foton. Yta, yta. 
  • Mandelskorpan

    Jag svarar oftast men avmatchar de män som öppet söker korta förbindelser / bara sex (och de är många...). Inte riktigt min grej.

    Upplever också att många män inte verkar läsa profilen utan bara går på bilderna, tyvärr.

  • Mongoliet

    Jag är man men blir översvämmad av matchningar, kontakter mm. Många tjejer skriver direkt att de vill ha min kuk nu eller liknande sex-hintar. Vissa kommer dit efter 2-3 meningsutbyten. Jag raderar vissa direkt & några får chansen att visa sig intressanta men om de inte gör det så raderar jag de också. Vissa måste jag blocka om siten kräver det. Har haft några stalkers i mitt liv. Tjejer som skickar hundratals meddelande om dagen. Jag har full förståelse om kvinnor beter sig ?dåligt? på dateingsiter. Man måste sålla hårt för att få en överblick. Ibland ryker säkert en bra tjej med i sållningen. Ibland kanske den bästa som fanns i korgen. Jag skulle säga att det finns massor av fantastiska tjejer på nätet. Den dagen jag är intresserad av en seriös relation lär jag väl ha en tom inkorg.

  • transparent
    Ullis42 skrev 2018-08-25 14:36:43 följande:

    Jag skulle vilja ställa en motfråga till dig.. Precis samma fråga egentligen, det borde rimligtvis finnas attraktiva singelmän, mogna och trygga i sig själva, men ändå ungdomliga som tar hand om sig själva. Jag är bara på dejtingsidor (HP) då och då, för jag tröttnar snabbt... På män som har gamla bilder, på att bli kontaktad av män i förhållande, på uppumpade män som har 10 bilder på sig själva i olika poser etc. Och nu pratar jag bara ytan. Självklart är det ju så att jag faller för personligheten och utstrålningen, men vill ändå inte hymla med att det måste finnas "något" i det yttre också.

    Jag har valt att inte ha bild och föredrar att kontakta de jag tycker verkar trevliga. Att jag inte har bild är just precis därför och i min text är jag tydlig med att jag söker seriöst. Ändå alla dessa förfrågningar från män i förhållande..????. Jag vet ärligt talat inte vad jag söker, seriöst ja.. men det behöver inte innebära att jag vill bli sambo imorgon, utan någon vettig att hitta på kul saker med, någon att prata med och naturligtvis, få närhet av. Bekräftelse? Nja, kanske det också men det vill vi väl alla ha på ett sätt eller annat. Men inte pga av en bild.

    Summa summarum, jag tror egentligen inte att det skiljer särskilt mycket mellan könen när det gäller att få bekräftelse, vi har väl helt enkelt inte träffat rätt? För visst 17 måste väl "den rätte" finnas, eller är det bara en löjlig fantasi hos mig? 


    Det är inte bra att du inte har bild.
    Det är bra att du skriver först.
    Bäst vore om du både har bild och skriver först Solig
Svar på tråden Ointresserade, rädda eller bara bekräftelsesökande kvinnor ?