• Äldre 2 Aug 15:14
    2457 visningar
    7 svar
    7
    2457

    Stora bröst under graviditet

    Hur många här fick jätte stora bröst pga graviditet ?

    Hur blev det med er efter förlossningen fick ni tillbaka era bröst.

    Jag har nämligen fått jätte stora bröst och det stör mig. Så jag undrar om mina bröst kommer återgå som innan efter förlossningen.

    Hur gjorde ni ?

    Ammade ni eller slutade ni amma osv :(

  • Svar på tråden Stora bröst under graviditet
  • Äldre 2 Aug 15:18
    #1

    Det som brukar hända är ju att dom blir större iom graviditeten, och sen ännu större när mjölken kommer, och sen när dom kryper så blir dom så klart mindre men även tommare än före graviditeten. Lösare liksom.

    Mina är fortfarande större än innan första graviditeten men slappare. Och mindre än vid graviditet och amning.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 2 Aug 16:45
    #2

    Jag har hört att brösten blir lite större för varje genomgången graviditet pga inlagring av fett. Typ att när körtelgångarna tillbakabildas efter avslutad amning (eller vad som nu händer med dem) så kommer fettet fortsätta vara inlagrat. 

    Så brösten kommer bestå av mer o mer fett ju fler graviditeter man haft :)

  • Äldre 3 Aug 00:04
    #3

    Före barn hade jag en liten B-kupa. Under graviditeten gick jag upp till D-kupa och peakade under amningen på F-kupa. Efter amningen har jag stannat på D. Saknar mina små tuttar!

  • Äldre 3 Aug 19:05
    #4

    Hade B innan första graviditeten/amningsperioden då jag gick upp till C. Andra graviditeten/amningsperioden gick jag upp till D och numera är jag nere på C igen. Ammade visserligen bara i ca 2 månader/barn men det räckte för att brösten skulle bli hängiga och tomma

  • Äldre 3 Aug 19:15
    #5

    Graviditet 1: 65D innan graviditeten och inget hände under den alls. Efter förlossningen fick jag piller så mjölken rann inte till (ammade inte) och de fortsatte så. Var alltså 100% oförändrade.

    Graviditet 2: Inget hände under graviditeten. Skulle inte amma så bad om piller men fick inga för de sade att de inte gör någon skillnad. Ca 2 dagar efter förlossning rann mjölken till och brösten blev större och jättespända. Såg helt sjukt ut och gjorde så ont att jag inte kunde hålla bebisen mot kroppen. Tjatade då till mig piller och fick dem. Efter ca 3 dagar gick svullnaden ner och brösten blev normal storlek men lite slappare kanske. Inte jättestor skillnad men liten skillnad.

    Är sur för att jag inte fick pillrena direkt, hade gjort enorm skillnad.

  • Äldre 4 Aug 14:38
    #6
    Meriall skrev 2018-08-03 19:15:17 följande:

    Graviditet 1: 65D innan graviditeten och inget hände under den alls. Efter förlossningen fick jag piller så mjölken rann inte till (ammade inte) och de fortsatte så. Var alltså 100% oförändrade.

    Graviditet 2: Inget hände under graviditeten. Skulle inte amma så bad om piller men fick inga för de sade att de inte gör någon skillnad. Ca 2 dagar efter förlossning rann mjölken till och brösten blev större och jättespända. Såg helt sjukt ut och gjorde så ont att jag inte kunde hålla bebisen mot kroppen. Tjatade då till mig piller och fick dem. Efter ca 3 dagar gick svullnaden ner och brösten blev normal storlek men lite slappare kanske. Inte jättestor skillnad men liten skillnad.

    Är sur för att jag inte fick pillrena direkt, hade gjort enorm skillnad.


    Vad heter pillret som du fick ?
  • Äldre 4 Aug 17:25
    #7
    Mayaaaa skrev 2018-08-04 14:38:29 följande:

    Vad heter pillret som du fick ?


    Dostinex

    Kolla biverkningarna innan du tar dem. Jag fick inga men man kan tydligen få extrema biverkningar med psykos etc.
Svar på tråden Stora bröst under graviditet