• Akua

    Resa utomlands -vilken sida enklast och bäst för att boka bra boende till bra pris?

    Hej!

    Jag är inte duktig på att boka hotell på nätet och behöver lite hjälp.

    Om man bortser från charterresor via typ Ving och Tui, vilka sidor kan man hitta boende och boka genom då? Vill ha hotell.

    Har varit inne på Trivago men förstår inte den sidan, det står ett pris men sen när jag klickar där och skickas vidare till annan sida så stämmer inte priset överhuvudtaget.

    Så en enkel hemsida som också är säker så bokningen gäller....och bra priser såklart.

    Var kan ni rekommendera att jag kollar???

  • Svar på tråden Resa utomlands -vilken sida enklast och bäst för att boka bra boende till bra pris?
  • BuoBä

    hotels.com har vi använt. Vet inte om det egentligen är billigare än att boka direkt med hotellen men det är smidigt att söka och se var hotellen ligger.

  • SaknarTangorabatt

    Jag gillar Airbnb. Det är som hotels.com men man hyr lägenheter av privatpersoner istället. Megastort ute i världen, men alla över 35 i Sverige verkar helt missat sajten. Dom har samma försäkringar osv som hotels.com har men du kan få riktigt schyssta lägenheter att bo i istället för ett trött hotell.

Svar på tråden Resa utomlands -vilken sida enklast och bäst för att boka bra boende till bra pris?