• Äldre 2 Aug 23:08
    5539 visningar
    6 svar
    -1 +1
    6
    5539

    Hård i magen innan BIM och sedan plus?

    Hej ladies!

    Jag undrar om några av er har varit tröga/hårda i magen innan BIM och sedan plussat? Och om ja - hur många dagar innan BIM? Jag fick hård mage bara 5 dagar efter ÄL och det gör väldigt ont när jag ska gå på toaletten, vilket är varannan dag istället för varje dag som alltid. Jag är aldrig hård i magen annars, iaf inte så här långdraget, och min kost är precis densamma som alltid.

    Jag har nyligen haft ett missfall men jag vet att jag inte har kvar något hcg i kroppen (testat med blodprov och negativt på gravtest). Jag känner inte av några andra symptom förutom lite smått ömma bröst (kan lika gärna vara mensens som är på G) och en hint av halsbränna. En lättare halsbränna kom innan BIM när jag sist plussade men jag vet inte om det kanske är så att den nu fortfarande hänger kvar efter missfallet eller om den har kickat igång på nytt igen.

    Någon som känner igen sig hård/trög mage innan BIM och som sedan fått ett härligt plus på stickan? :)

  • Svar på tråden Hård i magen innan BIM och sedan plus?
  • Äldre 3 Aug 14:45
    #3

    Hej! Här sitter jag också och är lite spänd på att veta. 
    Jag är bim-3 idag och funderar på att köpa ett tidigt gravtest. Jag har varit trög i magen ett par dagar nu men vet ej om det är pga min dåliga kost (har fått något konstigt sug för snabbnudlar). Skulle gärna vilja veta om det är någon som plussat/plussar Skrattande

  • Anonym (B)
    Äldre 3 Aug 15:07
    #4
    +1

    Fyra graviditeter i bagaget och har aldrig upplevt trög mage som ett symptom. Mina första symptom har kommit ungefär vid tiden då mensen skulle ha kommit och det har varit illamående och sug efter olika typer av mat.

    Önskar dig lycka till och hoppas du får ditt plus snart!

    Ps. Bry dig inte om dessa bittra människor som bara vill klanka ner på folk. När man bara går och väntar på ett plus blir man ju lite småtokig och överanalyserande, det händer oss alla ;)

  • Anonym (B)
    Äldre 3 Aug 15:09
    #5
    +1
    stockholmtjej skrev 2018-08-03 14:45:54 följande:

    Hej! Här sitter jag också och är lite spänd på att veta. 
    Jag är bim-3 idag och funderar på att köpa ett tidigt gravtest. Jag har varit trög i magen ett par dagar nu men vet ej om det är pga min dåliga kost (har fått något konstigt sug för snabbnudlar). Skulle gärna vilja veta om det är någon som plussat/plussar Skrattande


    På bim-3 finns det absolut chans att få ett plus! Kom bara ihåg att inte dricka allt för mycket innan du testar. Jag håller tummarna :)
  • Äldre 3 Aug 19:03
    #6
    stockholmtjej skrev 2018-08-03 14:45:54 följande:

    Hej! Här sitter jag också och är lite spänd på att veta. 
    Jag är bim-3 idag och funderar på att köpa ett tidigt gravtest. Jag har varit trög i magen ett par dagar nu men vet ej om det är pga min dåliga kost (har fått något konstigt sug för snabbnudlar). Skulle gärna vilja veta om det är någon som plussat/plussar Skrattande


    Vad spännande att du också går runt och väntar! Jag är skeptisk till att jag skulle vara gravid men det är magen i kombination med min halsbränna som gör att jag funderar lite. Plus en enorm längtan efter en bebis såklart :) Jag vet ju inte heller vad som är normalt i min kropp efter ett missfall.

    Men den som lever får se. Lycka till när du tar testet!
  • Äldre 4 Aug 22:00
    #7

    Jag var lite trög i magen några dagar efter plusset, BIM +3-5 däromkring. Dock är det ju snart ett år sen, men jag minns att det gjorde ont kring livmoder/äggstockar när jag försökte "trycka på" :) Däremot vet jag inte om det berodde på att jag var gravid eller inte, men så var det iallafall :)

    Stort lycka till! Försök tänka att dom flesta blir gravida inom ett år. Slappna av (även om det känns svårt ibland) och tänk glada tankar :)

  • Anonym (87an)
    Äldre 10 Jan 09:13
    #6
    levandecharader1 skrev 2018-08-02 23:08:29 följande:

    Hej ladies!

    Jag undrar om några av er har varit tröga/hårda i magen innan BIM och sedan plussat? Och om ja - hur många dagar innan BIM? Jag fick hård mage bara 5 dagar efter ÄL och det gör väldigt ont när jag ska gå på toaletten, vilket är varannan dag istället för varje dag som alltid. Jag är aldrig hård i magen annars, iaf inte så här långdraget, och min kost är precis densamma som alltid.

    Jag har nyligen haft ett missfall men jag vet att jag inte har kvar något hcg i kroppen (testat med blodprov och negativt på gravtest). Jag känner inte av några andra symptom förutom lite smått ömma bröst (kan lika gärna vara mensens som är på G) och en hint av halsbränna. En lättare halsbränna kom innan BIM när jag sist plussade men jag vet inte om det kanske är så att den nu fortfarande hänger kvar efter missfallet eller om den har kickat igång på nytt igen.

    Någon som känner igen sig hård/trög mage innan BIM och som sedan fått ett härligt plus på stickan? :)


    Hej tjejen!

    Blev nyfiken hur det gick för dig? :)

    Jag har BIM imorgon och jag har haft hård mage hela veckan.. brukar aldrig ha det problemet!!!
Svar på tråden Hård i magen innan BIM och sedan plus?