• Äldre 3 Aug 11:42
    1769 visningar
    0 svar
    0
    1769

    Autism vänlig skola i norra Sverige?

    Jag är ensamstående mamma till en fantastisk kille med autism och adhd: kombinerad form, och jag funderar på att flytta från Stockholm efter min examen (förskollärare) nästa sommar. Jag tror att han skulle må bättre i den miljön, och ärligt talat så tror jag att även jag skulle må bättre borta från storstadsstressen. 


    Eftersom jag kommer vara nyexaminerad förskollärare, så har jag ju jobbmöjligheter överallt i Sverige, lönen skiljer sig såklart beroende på vart vi hamnar men troligtvis blir de uppåt i landet (Sundsvall och högre). 


    Vi har under sommaren (sedan slutet av maj) bott ute i vår kolonistuga och min son älskar det verkligen. Han är så mycket lugnare och gladare här än han varit i vår lägenhet. Stugan är bara 30kvm men ändå är han som ett annat barn. Så jag känner att för hans välmående behöver jag ordna ett hus till oss. Vilket i Stockholm är en omöjlighet. Därför börjar jag kika på städer uppåt(sonen älskar vintern och snön). Men då kommer vi ju till kruxet att jag behöver hamna i ett område med en skola(han kommer börja åk 1 nästa år) som har bra npf-kompetens! 


    Någon norrut som har tips på en bra skola som funkar för barn med autism (fullt verbal, ingen if)?

Svar på tråden Autism vänlig skola i norra Sverige?