• Anonym (alkohol)

    Dottern kom hem stupfull med bajs i byxorna

    Detta hände för ett tag sedan, men efter att ha ringt läkare har jag bara fått beskedet att "om det är en engångshändelse är det inget att bry sig om".

    Dottern kom hem från en fest helt stupfull, och hade bajsat på sig på vägen hem. Och inte diarré då. Visst, jag vet att A-lagare kan skita ned sig, men min dotter är ingen alkoholist. Jag har också hört att en del kissar på sig på fyllan, men inte bajsar på sig.

    Eftersom inte läkare kan ge några ordentliga svar på varför det hände så undrar jag här om det finns föräldrar som varit med om något liknande med sina tonåringar?

  • Svar på tråden Dottern kom hem stupfull med bajs i byxorna
  • Anonym (S)

    Du skrev stupfull... du har svaret där.

    Dricker hon mindre mängder så händer det inte fler gånger.

    Hon tappade kontrollen över kroppen när hon drack så mycket, inte måste hon vara en a-lagare eller alkoholist för det.

    Räcker med att vara 'ung o dum'...

    Prata med henne och lägg fram det lite som att hoppas hon inte sket ner sig inför vännerna.. och dricker hon så mycket fler gånger finns ju möjligheten att det blir så.

    Eftersom du inte kan stoppa henne med dricka kanske du kan lära henne lite knep för att hellre ha kul när alkoholen är inblandad.

  • Pierott

    Du skriver själv att hon var stupfull. Är man det kan man både skita o kissa ner sig. Det är inget fel på henne, prata hellre om vikten att dricka med måtta.

  • Anonym (alkohol)
    Anonym (S) skrev 2018-08-03 21:28:22 följande:

    Du skrev stupfull... du har svaret där.

    Dricker hon mindre mängder så händer det inte fler gånger.

    Hon tappade kontrollen över kroppen när hon drack så mycket, inte måste hon vara en a-lagare eller alkoholist för det.

    Räcker med att vara 'ung o dum'...

    Prata med henne och lägg fram det lite som att hoppas hon inte sket ner sig inför vännerna.. och dricker hon så mycket fler gånger finns ju möjligheten att det blir så.

    Eftersom du inte kan stoppa henne med dricka kanske du kan lära henne lite knep för att hellre ha kul när alkoholen är inblandad.


    Naturligtvis fungerar inte kroppen som den ska när man är så full, det sa läkaren också. Men att bajsa på sig på fyllan är inte normalt, vad jag vet i alla fall.
    Pierott skrev 2018-08-03 21:35:34 följande:

    Du skriver själv att hon var stupfull. Är man det kan man både skita o kissa ner sig. Det är inget fel på henne, prata hellre om vikten att dricka med måtta.



    Har du någonsin varit med om en tonåring som bajsar på sig på fyllan? Jag var med om en hel del när jag var i hennes ålder, men aldrig att någon bajsade på sig.
  • Anonym (?)

    Men vad vill du veta ts, om din dotter har någon sjukdom eller vad? Eftersom det verkar vara just bajsbiten som stör dej, inte att hon var stupfull...

  • Tiina87
    Anonym (alkohol) skrev 2018-08-03 21:38:06 följande:

    Naturligtvis fungerar inte kroppen som den ska när man är så full, det sa läkaren också. Men att bajsa på sig på fyllan är inte normalt, vad jag vet i alla fall.


    Det är fullt normalt att man kam bajsa på sig när man är stupfull.

    Vad som inte är normalt är en mamma som nojar, kontaktar läkare och till råga på att startar en tråd på familjeliv.se.
  • Anonym (alkohol)
    Anonym (?) skrev 2018-08-03 21:45:40 följande:

    Men vad vill du veta ts, om din dotter har någon sjukdom eller vad? Eftersom det verkar vara just bajsbiten som stör dej, inte att hon var stupfull...


    Det skrev jag i trådstarten, jag vill veta om det finns någon här som har en tonåring som varit med om samma sak. Jag tror nämligen inte det är normalt.
  • Anonym (Mela)
    Anonym (alkohol) skrev 2018-08-03 21:47:21 följande:

    Det skrev jag i trådstarten, jag vill veta om det finns någon här som har en tonåring som varit med om samma sak. Jag tror nämligen inte det är normalt.


    Det är väl snarare så att det inte är nåt man gärna berättar.. Att kolla underkläder är kanske inte det första man gör så länge det inte syns eller fullkomligt stinker... Annars låter man dom sova ruset av sig och kollar bara att dom lever "typ"

    Varför. Tror du det är onormalt att bajsa på sig? Kan man inte kontrollera blåsan kan man inte kontrollera bajset.. Att det inte är så vanligt är det mest för att de flesta människor bajsar en gång om. Dagen. Men kissar flera gånger
  • Anonym (Sm)

    Nej det är inte normalt att man dricker så mycket att man blir så pass packad att man bajsar på sig.

    Men blir man så pass packad är det nog rätt normalt att dessa olyckor händer.

  • Pierott
    Anonym (alkohol) skrev 2018-08-03 21:47:21 följande:

    Det skrev jag i trådstarten, jag vill veta om det finns någon här som har en tonåring som varit med om samma sak. Jag tror nämligen inte det är normalt.


    Låt säga att hon var skitnödig. I sitt stupfulla tillstånd trodde hon säkert att hon skulle klara sig hem eller whatever. Hon gjorde inte det.

    Jag undrar mer vilken förälder som ringer läkaren åt sin 18-åriga dotter, det är garanterat ett större problem du får jobba med än att hon sket ner sig. Hade din dotter varit orolig över händelsen hade hon antagligen ringt läkaren själv..
  • Jonnynilsson

    Själv har jag inte lyckats bajsa på mig på fyllan. Men jag har en kompis som gjort det flera gånger i vuxen ålder när han varit riktigt jävla full. Så det är nog lite olika hur vi fungerar.

Svar på tråden Dottern kom hem stupfull med bajs i byxorna