• Panduro

    Olika gardiner i samma rum?

    Har nyss flyttat till första egna lyan. Tog lite gardiner av mamma. Dock behövs det väldigt många. Ser det väldigt fult ut att ha olika gardiner i samma rum? Är tre fönster och har bara likadana så det räcker till två fönster. Suger på inredning hah.

  • Svar på tråden Olika gardiner i samma rum?
  • Corneliass

    Jag personligen skulle helst vilja ha likadana gardiner i ett och samma rum, men man gör ju självklart som man vill. Jag tycker att det ser konstigt ut. 


    Gravid med första barnet
  • Jessican922

    Gör precis som du själv vill och bry dig inte om vad andra tycker :) jag tycker inte det gör så mycket. Visst är det snyggast med samma färger. Men du har ju inte så mycket gardiner. Det kan ju inte du hjälpa. Så då är det skitsamma tycker jag :)

  • enmamma

    Det är du som ska trivas.
    Jag skulle provat att ha 2 fönster med likadan gardin och det tredje fönster med flera stora växter eller andra snygga saker.
    Förslag 2 ta med gardinerna till tex rusta och köp något som passar i stil.

  • sextiotalist
    Panduro skrev 2018-08-04 18:31:50 följande:

    Har nyss flyttat till första egna lyan. Tog lite gardiner av mamma. Dock behövs det väldigt många. Ser det väldigt fult ut att ha olika gardiner i samma rum? Är tre fönster och har bara likadana så det räcker till två fönster. Suger på inredning hah.


    Ser jag inga problem med, alla fönster ser inte alltid likadana ut. De gångerna vi bott där gardiner har varit passande, så har vi nog haft olika i olika fönster, av den enkla anledningen att fönstren var olika.


  • Cheerful

    Det beror också mycket på hur rummet ser ut. Jag har ett vardagsrum med matplats, och har valt att dela av rummet genom att bla ha olika gardiner, en till tv-rums delen och en till matplatsen. Dock sitter fönsterna inte precis vid sidan av varandra utan det är en altandörr och någon meter vägg emellan, och det är likadana persienner i hela rummet


    Försöker med första barnet sedan november-16
Svar på tråden Olika gardiner i samma rum?