• rosagubben

    Hur har man tid?

    Jag älskar hundar och är uppväxt med hundar men hur i hela friden finner man tiden att ta hand om sin älskade vän? 


    Jag är ensamstående med en 6årig pojke med dubbla npf diagnoser och han skulle nog må otroligt bra om vi skaffade hund, men fan, hur ska jag ha tid och ork? och vem ska rasta hunden när jag är på jobbet och han är på skolan? inte kan hunden vara hemma hela dagen väl??
    jag har absolut inga planer på att skaffa hund de närmaste åren, för det finns bara inte på världskartan, men ändå finns ju önskan och drömmen där i bakhuvudet och jag undrar väl mest hur man liksom löser det praktiskt? 
    hur gör ni med hundar och heltidsarbete? hur finner ni tid och energi att orka gå ut i ur och skur med hunden?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Hur har man tid?
  • Dexter dot com
    rosagubben skrev 2018-08-04 22:49:01 följande:

    Jag älskar hundar och är uppväxt med hundar men hur i hela friden finner man tiden att ta hand om sin älskade vän? 


    Jag är ensamstående med en 6årig pojke med dubbla npf diagnoser och han skulle nog må otroligt bra om vi skaffade hund, men fan, hur ska jag ha tid och ork? och vem ska rasta hunden när jag är på jobbet och han är på skolan? inte kan hunden vara hemma hela dagen väl??
    jag har absolut inga planer på att skaffa hund de närmaste åren, för det finns bara inte på världskartan, men ändå finns ju önskan och drömmen där i bakhuvudet och jag undrar väl mest hur man liksom löser det praktiskt? 
    hur gör ni med hundar och heltidsarbete? hur finner ni tid och energi att orka gå ut i ur och skur med hunden?

    Tack på förhand!


    Jag löste det genom att vi tog semester efter varann när vi hämtat valpar så vi varit hemma i 10 veckor. Då har valpen varit stor nog att hänga med till jobbet när det varit dax att börja jobba. Har man inte ett jobb där valpen får vara med får man ha valpen på dagis/dagmatte istället men dom flesta dagis tar inte emot valpar under 6 månader så då måste man vara hemma lite längre.
    Jag går med hunden ca 1 timme innan jobbet, äter ingen lunch utan tar en promenad med hunden och sen ut på promenad direkt jag slutar jobbet. Lägger ca 3 timmar/dag på promenader. 
    Nu har jag en sällskapsras som inte kräver så mycket men med tidigare hundar har jag även åkt till klubben och gått kurser och tränat några kvällar i veckan.
    Eftersom jag tycker det är så roligt att ha hund tycker jag det inte är jobbigt att gå ut oavsett väder och efter sömn 8h och jobb 8h finns det ju 8h kvar av dygnet så tid finns.
    Har även några pålitliga hundvakter om jag behöver ha hjälp.
Svar på tråden Hur har man tid?