• Anonym (Aspen)

    Ni som har fått barn med den man som har gjort er illa

    Hej!

    Jag har ett ganska stort problem i relationen till min dotter.Hon blev till när jag befann mig i en relation med en våldsam man som även våldtog mig vid några tillfällen.

    Nu har jag svårt att verkligen älska mitt barn.

    Den delen av henne som påminner så tydligt om honom gör att jag tar avstånd från henne.

    Jag vet att det är inte hennes fel att hon är som hon är men ändå är det så otroligt svårt att alltid ha överseende med just de stunderna.

    Vad kan jag göra?

  • Svar på tråden Ni som har fått barn med den man som har gjort er illa
  • Anonym (Ta hjälp)

    Nu vet jag inte hur gammal din dotter är men du behöver prata med någon både om relationen och dina känslor till dottern. Att känna avsky inför den man som skadat dig och i förlängningen det som relationen skapat är inget konstigt men du behöver hjälp att se barnet för vad det är i sig själv.

    Prata med BVC, de borde kunna skicka dig till någon som är bra på att vara bollplank åt dig. En bra förälder söker hjälp och gör vad de kan för att se barnets behov utöver de egna.

  • Anonym (H)
    Anonym (Ta hjälp) skrev 2018-08-05 09:49:41 följande:
    Nu vet jag inte hur gammal din dotter är men du behöver prata med någon både om relationen och dina känslor till dottern. Att känna avsky inför den man som skadat dig och i förlängningen det som relationen skapat är inget konstigt men du behöver hjälp att se barnet för vad det är i sig själv.

    Prata med BVC, de borde kunna skicka dig till någon som är bra på att vara bollplank åt dig. En bra förälder söker hjälp och gör vad de kan för att se barnets behov utöver de egna.
    Håller med, sök hjälp.
  • Anonym (Aspen)

    Tänkte mer om det finns någon annan med liknande erfarenhet.

    Jag har förstått det sen innan att det kan vara bra med en psykolog angående det här men det går ju inte att bara trolla fram den hjälpen.

  • Anonym (Tess)

    Du behöver gå i terapi gör att inse att fin dotter är en helt egen människa. Hon är inte mer sin pappa än du är din. Kontakta soc om du har svårt att få hjälp i traditionella vården. Tyvärr är det ofta svårt att få bra psykvård. Min bror fick inte bra hjälp förrän han hamnade hos rättspsyk. Det var hans räddning att bli gripen. Det är tyvärr de tvingande organisationerna som har de resurser som behövs.

Svar på tråden Ni som har fått barn med den man som har gjort er illa