• rosagubben

    Weekends i Norra Sverige, tips!

    Tja!

    Jag är ensamstående mamma till en 6årig pojke med dubbla npf-diagnoser (autism och adhd) och han älskar bygg och konstruktion och väldigt nyfiken av det naturvetenskapliga - kemiska processer och hur saker hänger ihop. 


    Vår utgångspunkt är Stockholm, bör tilläggas att jag INTE har körkort, så jag kommer åka tåg och buss.(skulle föredra om det inte blev mer än 5h resväg enkelväg). Vi kan ju gärna ta en paus "på vägen" om det finns något kul att se och uppleva men kan inte åka hela vägen från Stockholm till Kiruna liksom. Eftersom vi kommer åka buss och/eller tåg, så kommer jag bara ta med mig en liten handbagageväska och/eller eventuellt bara en stor ryggsäck. 

    Så vart rekommenderar ni oss två stockholmare att åka? Min pojke gillar snön och vinter-lekar. Vi har provtältat(nu under sommaren) och det gillade han jättemycket och han trivs bra i naturen. Hans stora intressen är ju som sagt bygg och konstruktion, men även väldigt intresserad av det naturvetenskapliga - kemiska processer och hur saker hänger ihop.

    Jag själv gillar mat och kultur, så jag skulle gärna vilja åka någonstans där det finns lite roligare och annorlunda maträtter och vacker och spännande arkitektur och historia.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Weekends i Norra Sverige, tips!
  • Alexi

    Jag får inte riktigt ihop vad du är ute efter. Vill ni åka till ställen med konstruktion osv är ju Tom Tits i Södertälje perfekt. Finns ju liknande sådana hus, tex i Luleå tror jag.

    Men det går ju inte riktigt ihop med viljan att få natur, arkitektur, spännande mat osv

Svar på tråden Weekends i Norra Sverige, tips!