• Äldre 5 Aug 18:59
    3968 visningar
    9 svar
    9
    3968

    Privat donator?

    Hejsan!

    Jag har hamnat i en livssituation som inte riktigt blev som jag tänkt mig.

    Jag är ensamstående med min 6åriga son och vi längtar båda efter ett syskon!

    Verkar inte finnas särskilt vettiga män dock ute på marknaden och åren springer iväg. Detta gör att jag mer och mer funderat på att skaffa ett syskon på egen hand.

    Har kikat runt en hel del många månader men det verkar så oerhört krångligt och svårt med insemination inom sjukvården både här i sverige och i Danmark, så jag efterlyser info från kvinnor som gjort detta med privat donator. Alla erfarenheter vill jag höra så snälla dela med er!

  • Svar på tråden Privat donator?
  • Anonym (A)
    Äldre 5 Aug 19:41
    #1

    Jag har gjort inseminering både med privat donator, donator från spermabank, ivf med donator på två olika kliniker utomlands...

    Hittade min privata donator på donordating.com. Han var öppen för vilket upplägg som helst så vi bestämde att han skulle vara icke-anonym men jag anonym. Jag visste alltså hans identitet men han visste inte min. På det sättet riskerade jag inte att han skulle stämma om vårdnaden men kunde ändå berätta för eventuellt barn vem donatorn var om han/hon skulle vilja ta kontakt med honom sen. Han hade fyra andra donatorbarn, 3 av dem träffade han med jämna mellanrum och ett var anonymt så det visste han inget om mer än kön och födelseår.

    Han hade papper på prover han gjort som visade på negativt för olika sjukdomar och vi sågs på en sjukhustoalett där det fanns en brits. Han gick in först och gjorde sin grej sen gick jag in och inseminerade mig själv och låg kvar ett tag på britsen.

  • Äldre 5 Aug 19:49
    #2

    Tack snälla för att du delar med dig!

  • Anonym (Frågo­r)
    Äldre 7 Aug 22:08
    #3
    Anonym (A) skrev 2018-08-05 19:41:03 följande:

    Jag har gjort inseminering både med privat donator, donator från spermabank, ivf med donator på två olika kliniker utomlands...

    Hittade min privata donator på donordating.com. Han var öppen för vilket upplägg som helst så vi bestämde att han skulle vara icke-anonym men jag anonym. Jag visste alltså hans identitet men han visste inte min. På det sättet riskerade jag inte att han skulle stämma om vårdnaden men kunde ändå berätta för eventuellt barn vem donatorn var om han/hon skulle vilja ta kontakt med honom sen. Han hade fyra andra donatorbarn, 3 av dem träffade han med jämna mellanrum och ett var anonymt så det visste han inget om mer än kön och födelseår.

    Han hade papper på prover han gjort som visade på negativt för olika sjukdomar och vi sågs på en sjukhustoalett där det fanns en brits. Han gick in först och gjorde sin grej sen gick jag in och inseminerade mig själv och låg kvar ett tag på britsen.


    Hej,

    Hur har ni gjort med faderskapet och faderskapsutredningen? *nyfiken*
  • Äldre 7 Aug 22:21
    #4
    Anonym (A) skrev 2018-08-05 19:41:03 följande:

    Jag har gjort inseminering både med privat donator, donator från spermabank, ivf med donator på två olika kliniker utomlands...

    Hittade min privata donator på donordating.com. Han var öppen för vilket upplägg som helst så vi bestämde att han skulle vara icke-anonym men jag anonym. Jag visste alltså hans identitet men han visste inte min. På det sättet riskerade jag inte att han skulle stämma om vårdnaden men kunde ändå berätta för eventuellt barn vem donatorn var om han/hon skulle vilja ta kontakt med honom sen. Han hade fyra andra donatorbarn, 3 av dem träffade han med jämna mellanrum och ett var anonymt så det visste han inget om mer än kön och födelseår.

    Han hade papper på prover han gjort som visade på negativt för olika sjukdomar och vi sågs på en sjukhustoalett där det fanns en brits. Han gick in först och gjorde sin grej sen gick jag in och inseminerade mig själv och låg kvar ett tag på britsen.


    Nu är jag man och donator och har hjälpt ett par på mycket liknande sätt som beskrevs av Anonym (A).

    De jag har hjälpt får själv bestämma vilken kontakt som skall råda under försöken och efter. Jag tvingar inte någon att berätta allt om sig själv, men tillräckligt så vi känner att man har förtroende för varandra. För det är viktigt åt båda håll att man kan lita på varandra.

    Vill du veta mer i detalj så skicka gärna ett privat PM så kan vi prata vidare om du vill.
  • Anonym (Frågo­r)
    Äldre 6 Sep 21:46
    #5

    Jag har nyligen påbörjat min inseminationsresa och har precis gjort andra försöket med privat donator.
    Jag har inte stängt dörren för försök i Danmark eller privat klinik i Sverige, men jag har hittat en donator som jag verkligen tycker om så jag hoppas det går vägen med denna.
    Mitt val till privat donation är flera, men det är inte ett självklart val. 
    Så ni som är i tankar kring tillvägagångssätt, tänk efter ordentligt och ha inte för bråttom. Är magkänslan off, gör det inte!

    Jag hade kontakt med ett 10tal donatorer innan jag hittade en som verkligen känns så rätt. Nu när jag har hittat honom är jag riktigt glad att jag gav privat donation en chans. 

  • Äldre 9 Sep 22:36
    #6
    Anonym (Frågor) skrev 2018-09-06 21:46:05 följande:

    Jag har nyligen påbörjat min inseminationsresa och har precis gjort andra försöket med privat donator.

    Jag har inte stängt dörren för försök i Danmark eller privat klinik i Sverige, men jag har hittat en donator som jag verkligen tycker om så jag hoppas det går vägen med denna.

    Mitt val till privat donation är flera, men det är inte ett självklart val. 

    Så ni som är i tankar kring tillvägagångssätt, tänk efter ordentligt och ha inte för bråttom. Är magkänslan off, gör det inte!

    Jag hade kontakt med ett 10tal donatorer innan jag hittade en som verkligen känns så rätt. Nu när jag har hittat honom är jag riktigt glad att jag gav privat donation en chans. 


    Grattis, vad bra att du funnit en bra privat donator. Många glömer den möjligheten och vill gärna köra på Dk direkt eller något liknande. Har man möjlighet så gör en koll som du gjort och kän efter vad som är bäst för dig.

    Känns det bra så kör på. Hoppas att kommande försök lyckas för dig.
  • Anonym (Deoo)
    Sun 14 Mar 2021 12:25
    #7
    Hittade min privata donator på Spermadonator Sverige 
  • Anonym (Deoo)
    Sun 14 Mar 2021 12:30
    #8

    eller Pollentree

  • Anonym (Deoo)
    Sun 14 Mar 2021 12:32
    #9

    eller Coparents.com

Svar på tråden Privat donator?