• Dalens

    Fritids för bonusbarn när jag är föräldraledig?

    Får mina bonusbarn inte vara på fritids när jag är hemma och är föräldraledig?

  • Svar på tråden Fritids för bonusbarn när jag är föräldraledig?
  • Dalens

    det var ex-frun som sa att barnen inte fick vara där när jg var hemma, och på kommunens sida stod det är när familjen är föräldraledig eller liknande så fick barnen inte gå. Men har nu pratat med kommunen och de fick visst vara på fritids när jag var hemma. Så tack alla för svar

  • Connie07
    Dalens skrev 2018-08-06 17:22:30 följande:

    det var ex-frun som sa att barnen inte fick vara där när jg var hemma, och på kommunens sida stod det är när familjen är föräldraledig eller liknande så fick barnen inte gå. Men har nu pratat med kommunen och de fick visst vara på fritids när jag var hemma. Så tack alla för svar


    Ex-frun säger så?eh..ok.
  • Dalens
    Connie07 skrev 2018-08-06 17:26:31 följande:

    Ex-frun säger så?eh..ok.


    Haha så är det när man är tillsammans med nån som har en en exfru...
  • Fliselisan

    Hej,

    Dina bonusbarn har rätt till fritids precis som vanligt när du är FL, men när pappan är hemma så ska barnen vara hemma. Dock kan man oftast begära dispans från fritids, även då pappan är hemma, att de tex ska få vara där till kl 15 etc.

  • tobbe01
    Dalens skrev 2018-08-06 12:30:16 följande:

    Får mina bonusbarn inte vara på fritids när jag är hemma och är föräldraledig?


    Dina "bonusbarn" har inget med dig att göra juridiskt. Du kan resa till Bahamas och lämna dem ensamma om du är på det humöret.
Svar på tråden Fritids för bonusbarn när jag är föräldraledig?