• Anonym (TS)

    Kan det klassificeras som en våldtäkt?

    Jag känner mig så otroligt förvirrad/ångest att jag bara måste skriva ut och höra vad ni tycker. (ursäkta långt text!)

    Story: Var och träffade mina vänner som bor rätt långt ifrån mig. Vi festade en av kvällarna och då träffade jag en kille där som jag låg med förra året. Var rätt förtjust i honom just då men nu ser jag honom bara som en bra vän och den kvällen pratade vi en massa och det var jätte kul att ses igen (då hela gänget bott utomlands tillsammans tidigare). Sen från 0 till 100 blev jag helt plötsligt super full. 

    Slutar att jag går hem till den här killen. Minns sen knappt något, bara att han helt plötsligt var över mig, trycker in sig (utan kondom) och vi hade sex. Han kommer sen och då inser jag väl lite vad vi gjort och (pga alll alkohol då) börjar gråta en massa. Han blir ju helt förskräckt och tröstar mig och vi pratar om det (kan ju inte minnas vad vi sa osv men bara att vi gick utomhus i trädgården och pratade) jag förklara att jag kände skuld att jag legat med honom på grund av en annan kille som jag träffat i det landet (som denna kille jag nu låg med och våra gemensamma vänner också bott i) jag bott i och snart ska tillbaka till.

    Jag och denna kille som jag träffar är jag egentligen stört kär i men vi lämnade allt ganska öppet då jag skulle vara i Sverige så länge. Så insåg att han kan/har legat med andra under sommaren, sen också det att han varit så dålig på att höra av sig så har jag känt irritation varje gång vi sen halvhjärtat pratat med varandra på sociala media. Så vet inte om en liten del av mitt alkohol påverkade jag den kvällen ville ligga med denna kille då det skulle kännas "bättre" eftersom killen jag träffar troligen gjort detsamma (självklart vet jag inte det då!). 

    Men som sagt att jag började stor grina efter sex berodde ju på alkoholen. Killen jag låg med tog det ju väldigt bra och han förstod ju själv att det var för att jag var full.

    Men till det hela: jag känner nu ångest över att jag låg med honom. Inte så mycket på grund av den andra killen (eftersom vi inte är ett par så har jag ju inte gjort något fel)  men på grund av hur full jag var. Jag minns kanske 10% av allt. Bara små minnesluckor har jag. Jag har självklart blivit väldigt full förut men jag har aldrig haft en sådan här minneslucka förut. Jag kommer inte ens ihåg hur jag fick av mitt smink (jag hade inte ett spår av smink på morgonen sen). Jag känner rejäl ångest för när han precis var klar liksom "klarna" det i huvudet under en kort stund och fick sån chock över vad jag höll på med. Hade varit för full för att inse att vi hade sex förrän efter då. 

    Jag ångrar nu att jag hade sex och vet att om jag hade varit mer nykter så hade jag inte följt med honom hem. Sen är jag även kluven för vill verkligen verkligen inte säga att han våldtagit mig. Det är ofta svårt för folk att se hur full jag verkligen är, eftersom jag inte blir vinglig, slöddrar inte i tal utan jag kan prata helt normalt men bara det att huvudet "stängt av". Hade han sett att jag var för full hade han inte dragit hem mig till honom (även han var väldigt full den kvällen då). Hade jag följt med hem men sen ångrat mig hade han inte tvingat sig på mig. Han är väldigt respektfull och kände sig jätte dum när jag börjat gråta och jag fick ju förklara varför (pga andra killen och inte han, men alkoholen gjorde det värre) 

    Är väl nog mest skrämd över hur mycket jag förlora min kontroll, att vi inte använde skydd (går inte på preventivmedel) och sen nu ångrar mig. 

    Men vore så fel att säga att han "våldtog mig" när jag var med på det hela tiden, tills nu när jag känner att jag ångrar att jag gjorde det och har ångest över det. Jag gillar han jätte mycket som person och känner han ganska väl och ser han inte alls som en dålig person. 

    Men jag vill bara höra vad ni tycket? Tycker ni också att det bara är jag som blev skrämd av händelsen eftersom det inte hänt på det här sättet tidigare? 

  • Svar på tråden Kan det klassificeras som en våldtäkt?
  • Anonym (Undrar)

    Om han var lika stupfull som dig så kanske det var du som utnyttjade honom. Du har ju minnesluckor så du vet ju inte vad du gjorde.

  • Anonym (.)

    Det låter ju som att du inte direkt avvisat honom? Har svårt att tro att han skulle bli fälld i en rättegång. Man skulle nog vilja veta mer hur hans bild av kvällen är, eftersom du tydligen inte minns något direkt.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-08-06 16:13:38 följande:

    Om han var lika stupfull som dig så kanske det var du som utnyttjade honom. Du har ju minnesluckor så du vet ju inte vad du gjorde.


    Han var garanterat inte lika full som mig. Han var rätt full när vi först sågs på festen men då var jag någorlunda nykter, utan jag fortsatte dricka vilket han inte gjorde. Så måste ju inneburit att han nyktrat till sen när vi gick hem (han var ju fortfarande rätt full men inte lika som mig). 

    Jag känner han och är ganska säker att det var han som föreslog att vi gick till honom, vilket är något han alltid gjort när vi tidigare varit med varandra. Men jag gick ju med på det så är väl lika skyldig.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (.) skrev 2018-08-06 16:22:08 följande:
    Det låter ju som att du inte direkt avvisat honom? Har svårt att tro att han skulle bli fälld i en rättegång. Man skulle nog vilja veta mer hur hans bild av kvällen är, eftersom du tydligen inte minns något direkt.
    Håller med
  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2018-08-06 16:22:08 följande:

    Det låter ju som att du inte direkt avvisat honom? Har svårt att tro att han skulle bli fälld i en rättegång. Man skulle nog vilja veta mer hur hans bild av kvällen är, eftersom du tydligen inte minns något direkt.


    Nej precis jag var ju med på det hela tiden (även om jag inte minns något) utan har bara extrem ånger nu. Skulle aldrig anmäla honom även om detta klassificeras som våldtäkt (vilket jag inte ens riktigt tycker). Att få se hans sida hade hjälpt garanterat men om jag känner mig själv var jag nog väldigt glad och framåt med honom den kvällen innan allt hände så kan inte hålla det emot honom. 
  • Akira Öken

    Utifrån din beskrivning låter det inte som att det handlar om ett brott. Det behöver det ju inte vara heller, det kan kännas fel efteråt ändå. Ett tips är att inte dricka mer alkohol än att du har koll på vad du gör.


  • Anonym (TS)
    Akira Öken skrev 2018-08-06 16:36:40 följande:

    Utifrån din beskrivning låter det inte som att det handlar om ett brott. Det behöver det ju inte vara heller, det kan kännas fel efteråt ändå. Ett tips är att inte dricka mer alkohol än att du har koll på vad du gör.


    Nej tänker så också. Och ja mindre alkohol hade varit bättre, dricker vanligtvis lagom men just denna gång slog det till så plötsligt. Verkligen från 0 till 100. Var en rejäl chock.  
  • Anonym (Nej)

    Nej det är inte våldtäkt.

    Om du var med på det under akten men sen ångrade dig så hur ska den personen som du låg med veta det? Det går ju inte att ta tillbaka det.

    Som andra sagt. Drick inte så mycket igen. 

  • Anonym (Y)

    Om jag säljer en tröja på blocket och sedan ångrar mig betyder inte det att köparen stal tröjan av mig.

Svar på tråden Kan det klassificeras som en våldtäkt?