• Anzil

    Hängslen - Regler

    Hej!

    Jag har köpt hängslen och länge velat äga sådana. Jag har nu lagt märke till att det var relativt svårt att få till det. Det var lite svårt att få till det, men jag tror att jag är samtidigt lite stressad, skall försöka prova lite mer när jag kommer hem.

    Tanke flög mig också om det finns några ''regler'', som till exempel att hängslen inte skall synas egentligen.Det är egentligen därför jag köpte de, för att jag tycker det ser lite snyggt ut med att ha hängslen på sig. Men det kanske liksom finns i någon form av princip att de inte skall synas?

    Är hängslen endast till för att hålla upp kostym byxor eller går det bra att ha de på vilka byxor som helst i princip?

    Är det även där någon form av princip, att hängslen är endast för om man har på sig kostym och inget annat?

    De är bara ''till för'' kostymbyxor, om man har på sig de på någonting annat så skulle det var märkligt. Eller?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Hängslen - Regler
  • Annita

    Nä finns väl inga regler direkt. Ha dem som du vill? Vid en viss vikt/kroppsform kan det vara nödvändigt till kostym för att bälte inte räcker (eller så kanske byxorna inte är välskräddade?).

    Men det finns ju en del som har det i sin "stil, och då sticker man väl ut lite men det kan ju vara det man är ute efter!

  • Decx
    Vita hängslen, fredperry skjorta, dr martins och rakad skalle så är du hemma.
  • Aniiee

    Äh, varenda glas-lös-hipster har ju hängslen på shorts och t-shirt, så vad fan.....


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Fontana

    Hängslen och säckiga jeans är ganska vanligt bland gubbarna på landet.

    Att hängslen bara skulle användas till kostym har jag aldrig hört - jag tänker nog mer på bönder eller arbetare i lite grövre kläder.

Svar på tråden Hängslen - Regler