• Äldre 7 Aug 09:10
    3435 visningar
    30 svar
    30
    3435

    Varför är inte alla inbjudna till Pride?

    Varför får inte SD och MED medverka? Det börjar låta som att Pride bara är till för vänstern... 

  • Svar på tråden Varför är inte alla inbjudna till Pride?
  • Äldre 7 Aug 09:36
    #1
    +2

    Tja, räknar man KD, M, L och C som vänster så säger det mest om en själv.

  • Äldre 7 Aug 09:41
    #2
    +1
    helsinkibosse skrev 2018-08-07 09:10:22 följande:

    Varför får inte SD och MED medverka? Det börjar låta som att Pride bara är till för vänstern... 


    Kanske för att de inte vill att ett främlingsfientligt parti ska kunna göra PR på något som precis motsatt värdegrund?

    MED vet jag inte ens vilka det är.
  • Äldre 7 Aug 09:42
    #3
    +1

    Eftersom Pride handlar om alla människors lika värde & rättigheter.

    D v s motsatsen till SD.

  • Äldre 7 Aug 09:44
    #4
    +2
    helsinkibosse skrev 2018-08-07 09:10:22 följande:

    Varför får inte SD och MED medverka? Det börjar låta som att Pride bara är till för vänstern... 


    Vänster människor som påstår sig vara för att ALLA skall få tycka och tänka som de vill, menar egentligen att alla skall få tycka och tänka som vänstern vill annars kan de mer eller mindre gå och dö.

    Samma på kontaktsidor jag var med på. De enda personer som uteslöt människor var vänster. De var de enda som i vars presentationer stod. Är du höger eller borgare så skriv inte till mig. 

    De påstår sig va öppna för alla så länge alla är just de som de tycker. Jobbar man på krog som jag gör så märker man att när idioter som NMR finns på krogen så är de bryr de sig föga om andra men V människor går direkt till attack om de ser höger personer.
  • Äldre 7 Aug 09:44
    #5
    +2

    För att SD är emot hbt-rättigheter som samkönade äktenskap och adoption.

  • Äldre 7 Aug 09:51
    #6
    +1

    Eftersom sd har gjort fruktansvärda uttalanden om just hbtq-personer.

  • Äldre 9 Aug 17:47
    #7
    helsinkibosse skrev 2018-08-07 09:10:22 följande:

    Det börjar låta som att Pride bara är till för vänstern... 


    Jag har sett tre stycken prideparader. Två i Sverige och en utomlands. Den gemensamma nämnare var att bara en mindre del av paraden utgjordes av homosexuella. Istället dominerades paraderna av personer med olika vänsterbudskap. Prideparaderna har idag till stora delar tagits över av vänstern som en sorts ersättning för de numera omoderna fösta maj demonstrationerna. Av den ursprungliga iden att värna om homosexuellas rättigheter finns inte mycket kvar.
  • Äldre 9 Aug 18:05
    #8

    Jag vet inte mycket om SDs hbtq-politik, men om den är dålig så kanske det hade varit bättre om de varit inbjudna och fick svara på frågor som alla andra så att alla i publiken som var där visste vad de inte skulle rösta på då? Jag tänker att det alltid är bra med fakta var olika partier står i olika frågor , svar som man

    tycker illa om är också svar, och är också en grund för hur man ska rösta. Det gäller alla frågor, tänker jag, är man för friskolor så är det bra att höra vilka som är emot det osv i alla ämnen. Om partier med människofientliga åsikter ( eller miljöfientliga eller förslag dåliga för äldre eller vad som helst) når ut med dessa dåliga detaljer till allmänheten så borde partier och organisationer med bättre förslag tjäna på det?

  • Äldre 9 Aug 18:10
    #9
    +2
    sandlilja skrev 2018-08-09 18:05:43 följande:

    Jag vet inte mycket om SDs hbtq-politik, men om den är dålig så kanske det hade varit bättre om de varit inbjudna och fick svara på frågor som alla andra så att alla i publiken som var där visste vad de inte skulle rösta på då? Jag tänker att det alltid är bra med fakta var olika partier står i olika frågor , svar som man

    tycker illa om är också svar, och är också en grund för hur man ska rösta. Det gäller alla frågor, tänker jag, är man för friskolor så är det bra att höra vilka som är emot det osv i alla ämnen. Om partier med människofientliga åsikter ( eller miljöfientliga eller förslag dåliga för äldre eller vad som helst) når ut med dessa dåliga detaljer till allmänheten så borde partier och organisationer med bättre förslag tjäna på det?


    Det finns väl andra forum än en parad för dem att visa var de står i frågan? Till exempel i sin valrörelse som de styr själva. Pride är till för HBTQ-personers rättigheter och stödet till dem, inget annat.
  • Äldre 9 Aug 18:19
    #10

    Undrar om Ts anser sig fått svar på frågan...

Svar på tråden Varför är inte alla inbjudna till Pride?