• Annas95

    Hjälp, lämna eller vara kvar i min relation.

    Hjälp mig.. :( Jag ska försöka göra en lång historia kort. Eloge till den som orkar läsa och ge svar..

    Pappan till mitt barn (som är 13 månader)

    Har haft ett förhållande där det gått upp och ned. När det har varit bra är det verkligen bra, men när vi bråkar är det ett helvete. Och bråkade ganska ofta ca varannan vecka. När vi varit osams gör han slut och sedan ångrar sig. Nu när jag varit gravid + mammaledig har han kommit hem och varit sur på mig för att jag är ?odriven, oambisiös, drar ner honom? han tyckte jag skulle studera eller göra något kreativt när jag var hemma. Då jag har ADHD kan jag inte göra sådant om jag inte har 100% koncentration vilket jag absolut inte har när man har ett barn att ta hand om.

    Han kunde ofta komma hem och berätta om vissa tjej kunder han haft på jobbet. Att de är si och så drivna, jobbar som det Chef eller utbildar sig till det här. Att han ser upp till dom och att jag borde träffa dessa tjejer så jag kan få inspiration och bli lite som dom.

    Hur som så eskalerade våra bråk som slutade med att han kastade ut mig och våran dotter (detta var i maj).

    Vi flyttade hem till mina föräldrar och Han bråkade med mig varannan dag typ. Efter 3 veckor hjälpte han oss att få en lägenhet samt betalade hyran (eftersom jag fortfarande är mammaledig för han vill inte vara pappaledig).

    Eftersom han jämt bråkade med mig ville jag koppla bort honom och började umgås mycket mer med min kompis som har en son som är 4 månader yngre än min dotter. Efter nån vecka började mitt ex då att ångra sig, bad om att få tillbaka mig.

    Min kompis bjöd in mig på grillkvällar, bad mig följa med till allt de skulle iväg på. Hannes sambo hade en killkompis som jag verkligen klickade direkt med. Efter ettt tag började vi hänga själva jag och han. Allt kändes så lätt och har aldrig varit med om att jag klickat så mycket med en annan människa på så många plan. Vi har exakt samma tankar, värderingar, humor osv.

    När vi sågs var det hemligt, då mitt ex bråkade redan med mig och anklagade mig för att vara otrogen? Osv då vi inte ens var ihop.

    Men såklart var jag och mitt ex också sams till och från och umgicks tsm för våran dotters skull. Hjälpte till ekonomiskt åhså då han fortfarande inte vill vara pappaledig.

    Han hade börjat fatta att det var något mellan mig och den här killen, men då jag och han bara sågs ibland så var vi ju bara vänner fortfarande (vi hade legat kanske 2-3 gånger)

    Så en dag tog mitt ex min telefon utan att jag visste om det.

    Dagen efter hade han ringt killen jag träffar och frågat ut honom om vi legat osv (jag hade bara sagt att vi var kompisar och ses bara i sällskap av min kompis) sagt till honom att jag och han fortfarande var tsm osv.

    Efter det vart jag kallad hora, äckel, att jag gått bakom ryggen på honom osv han var rasande arg på mig.

    Vi lugnade ner oss och pratade verkligen om att vi skulle vara vänner.

    Så 3 veckor efter detta skulle jag berätta för honom att jag och den andra killen funderat över att ses. Då blev han först arg.. sen ledsen och sen sa han att han hade skrivit till flera stycken och ville ?knulla sönder? de tjejerna. En av tjejerna var hans ex som han dessutom hade planerat att resa till Paris med. Som jag i efterhand fått veta att hon skickat kärleksms till honom efter att jag födde vårat barn.

    En annan av tjejerna är hans kund.

    En annan av tjejerna är också hans kund, som jag också i efterhand fått veta att de träffades innan jag och han träffades och hon är en av dom han pratat gott om att jag borde bli som när vi var tsm.

    En annan av tjejerna har raggat på honom på krogen när jag var gravid, han hade blivit smickrad och tänkt att det var ett lätt byte för honom.

    Han ville fortfarande ha tillbaka mig, för han älskar mig och han lovade mig att han ska bli bättre på allt, behandla mig med respekt osv. Jag älskar ju honom fortfarande och vill ju inget annat än att det ska funka så jag gav honom en till chans och vi har varit i lag nu i ca 1,5 vecka.

    MEN saken är det att jag kan inte sluta tänka på den andra killen. Jag tänker på han typ hela tiden.

    Vad ska jag göra?

    Pappan till barnet älskar jag ju, jag känner mig trygg hos honom, han är självsäker och vet hur man tar han om sin familj. Dock inte så bra att visa kärlek osv. och jag skulle bli SÅ JÄVLA ledsen av att se honom med en annan. Dock har vi inte har så mycket gemensamt, ingenting faktiskt förutom våran dotter.

    Men den andra killen har jag så roligt med, vi skrattar mycket och våra samtalsämnen tar aldrig slut.. vi gör saker hela tiden.

    Jag vet inte vad jag ska gå efter? Tryggheten eller det som känns ?roligt??

    Kanske blir jag trygg med honom med tiden?

    Jag är rädd att det bara är en förälskelse bara för att jag har haft det dåligt med mitt ex.

    Och att jag kommer stå där sen och ångra mig när jag ser exet med en annan.

    Så invecklat.. är ju så mycket mer som jag skulle vilja skriva.. men då blir det för mkt text..

  • Svar på tråden Hjälp, lämna eller vara kvar i min relation.
  • Anonym (eee)

    Äh,  vet inte riktigt vad jag ska säga, ni verkar liksom inte så mogna. Men jag skulle inte ta tillbaka en kille som bråkar med mig hela tiden och kallar mig för fula saker. Umgänge med barnet kan han ha ändå. 

    Glöm inte att han kastade ut dig! 
    Detta med den andra killen kan som du själv säger, kanske gå över, det vet du inte nu. Men oavsett det, måste du göra klart med kille nr 1. 

Svar på tråden Hjälp, lämna eller vara kvar i min relation.