• mrsLina

    Obehag.

    Hur har ni tjejer känt det innan förlossning? Alltså inte de klassiska "symtom" som värkar, vattenavgång, osv.

    Kände ni av något annat innan den startade och i så all hur länge innan?

  • Svar på tråden Obehag.
  • Anonym (Mia)

    Första barnet: Ca 3 dagar innan var det som att kroppen förberedde sig. Mycket förvärkar på nätterna, sov mycket, lös i magen. Sen avtog alla fysiska symptom helt och jag mådde riktigt bra. Hade en märklig upprymdhetskänsla i kroppen och tolkade det hela som att det var långt kvar. Efter knappt ett dygn med denna känsla fick jag plötsligt värkar och 3 timmar senare föddes barnet.

    Andra barnet: kraftiga förvärkar i ca 1 veckas tid följt av att jag vaknade på morgonen med precis samma upprymdhetskänsla som förra gången. "Visste" att förlossningen skulle starta snart och ringde in barnvakt, packade ned det sista i väskan och åkte till sjukhuset (ville inte riskera att föda hemma igen). Förlossningen satte igång under eftermiddagen.

  • linb01

    Hade massa sammandragningar som började några dagar innan (gjorde inte ont).. sov nästan ett helt dygn innan vattnet gick, var bara uppe och kissade och åt lite sen somnade jag igen

  • mrsLina
    linb01 skrev 2018-08-07 22:29:29 följande:

    Hade massa sammandragningar som började några dagar innan (gjorde inte ont).. sov nästan ett helt dygn innan vattnet gick, var bara uppe och kissade och åt lite sen somnade jag igen


    Skönt att kunna vila så ordentligt innan det sattes igång. :)
  • mrsLina

    Ha känt sånt obehag idag, benen och armar pirrar på mig. Kan inte riktigt sitta still. Känner mig så törstig (dricker väldigt bra) men törsten stillas inte.

    Bebisen ha varit tokig idag och rufflat runt i magen som en vilde. Något är annorlunda. Tror inte att det är ngn förlossning på g än dock. Men är lite spännande att läsa vad andra har upplevt. :)

Svar på tråden Obehag.