• Annmar­ie97
    Äldre 7 Aug 22:37
    1147 visningar
    3 svar
    3
    1147

    Överviktig och orolig

    Är gravid nu 10+5 och blir ultraljud nu den 23 augusti men jag undrar lite då jag är väldigt orolig att det inte ska synas ett litet barn då jag är för stor.. alltså är 173 cm lång och väger cirka 125 kg, vet att jag är väldigt överviktig och behöver inga kommentarer om det, jag äter nyttigt nu och har inte gått upp något än. Vill mest veta om ni som är typ i den storleken som jag, hur allting gick för er?

  • Svar på tråden Överviktig och orolig
  • Äldre 7 Aug 22:47
    #1

    Jag är 171 och vägde 110 när jag skulle göra kub och jag vägde cirka 112 när jag skulle göra rul. Det gick jättebra.

    Jag är dock inte vad man kallar bukfet, mitt sitter på lår/rumpa mera. Men med den vikten är ju magen större än vad den ska vara såklart. Så visst det påverkade ju bildkvaliteten enligt bm.

    Men vi fick klara och fina bilder med oss bägge gångerna. Bm såg också allt hon skulle utan problem.

    Behövde inte heller känna att hon fick kämpa för att se.

    Så jag tror det kommer gå bra för dig också.

    Lycka till

  • Annmar­ie97
    Äldre 7 Aug 23:41
    #2
    Amealamin skrev 2018-08-07 22:47:31 följande:

    Jag är 171 och vägde 110 när jag skulle göra kub och jag vägde cirka 112 när jag skulle göra rul. Det gick jättebra.

    Jag är dock inte vad man kallar bukfet, mitt sitter på lår/rumpa mera. Men med den vikten är ju magen större än vad den ska vara såklart. Så visst det påverkade ju bildkvaliteten enligt bm.

    Men vi fick klara och fina bilder med oss bägge gångerna. Bm såg också allt hon skulle utan problem.

    Behövde inte heller känna att hon fick kämpa för att se.

    Så jag tror det kommer gå bra för dig också.

    Lycka till


    Oh tack så mycket! Ne alltså har inte heller så mycket vid magen alltså är ju en del som hänger ner men annars är det mesta på rumpa och lår, men är ändå orolig över det här med att man inte kommer kunna se något.. Men tack! Får hoppas det kommer gå lika bra för mig!
  • Äldre 8 Aug 00:28
    #3
    Amealamin skrev 2018-08-07 22:47:31 följande:

    Jag är 171 och vägde 110 när jag skulle göra kub och jag vägde cirka 112 när jag skulle göra rul. Det gick jättebra.

    Jag är dock inte vad man kallar bukfet, mitt sitter på lår/rumpa mera. Men med den vikten är ju magen större än vad den ska vara såklart. Så visst det påverkade ju bildkvaliteten enligt bm.

    Men vi fick klara och fina bilder med oss bägge gångerna. Bm såg också allt hon skulle utan problem.

    Behövde inte heller känna att hon fick kämpa för att se.

    Så jag tror det kommer gå bra för dig också.

    Lycka till


    Samma här. Vägde 108 eller något. Det var inga problem alls. :)
Svar på tråden Överviktig och orolig