• Äldre 7 Aug 23:48
    1103 visningar
    0 svar
    0
    1103

    Funderingar,frågor,tankar,om allt och ingenting

    Utan någon längre presentation så säger jag bara hej,kul att du hittade hit och ännu roligare om du orkar ta dig tid att läsa och kanske tom. skriva något tillbaka: )

    Har under mina år fått testa på massor med olika mediciner i olika styrkor och kombinationer för mina psykiska diagnoser och div. olika "besvär".

    Nu de senaste ca. 2-3 åren ser min "medicinlista" ut så här:

    (utöver dessa har jag även bla.värk,sömn/insomningssvårigheter,

    lugnande som jag endast tar vid behov)

    Concerta pga.adhd, Cymbalta mot pms mm. Seroquel bla.för sömnsvårigheter,

    Absenor för bipolaritet,Levaxin för Hypotyreos dvs. underfunktion i sköldkörtlarna, Imurel/Azatriopitin i förebyggande syfte pga Crohns sjukdom(kronisk tarminflammation)

    I mina journaler står det att jag har adhd,gad,ångestsyndrom,ptsd,osv

    det står även bipolär typ1,2,rapid cykling och ospecifierad,så har ingen aning om vilken av dessa typer jag eg. har.

    Jag vet egentligen inte orsaken till att jag startar denna tråd,vad jag vill få fram eller vad min fråga är.Undrar över så otroligt mycket,samtidigt som jag vill berätta så mycket, men nu står det helt still i huvudet.

    Mår inte bra hur som helst,varken psykiskt eller fysiskt,det har jag inte gjort på så länge så jag nästan har glömt bort hur det känns..

    Det värsta är att jag inte har en aning om orsaken(orsakerna) till mitt mående,vet ej

    om det är pga något psykiskt eller fysiskt,en diagnos/sjukdom som jag redan har,

    eller om det är något som ännu ej upptäckts att jag har.Vet inte om det har att göra med biverkningar från någon medicin,eller om kombinationen av flera (just dessa)olika tabletter ej passar bra för mig.

    Allt vore så himla enkelt om jag bara visste grundorsaken,för.då fanns det ju hopp att allt skulle bli bättre....

    Är det någon annan som har samma diagnoser som jag och har eller har haft liknande medicinering,liknande kombination av dom?Vad har ni för erfarenheter isåfall,positiva som negativa?


    1
Svar på tråden Funderingar,frågor,tankar,om allt och ingenting