• henny1

    Vincent

    Hej FL,

    Jag och min man är i vecka 20 och fick precis reda på att vi väntar en son. Vi har alltid varit förtjusta i namnet Vincent och vårt efternamn är Carlsson, vilket innebär att han eventuellt kan få namnet Vincent Carlsson. Efter att ha googlat på namnet visar det sig att "Sveriges värsta sol- och vårare" heter just det. Är det något som hade påverkat er i valet av namn?

  • Svar på tråden Vincent
  • Meriall

    Har då aldrig hört talas om honom så det hade inte påverkat mitt val. Min son heter det i andranamn.

  • Glinda från Oz

    Jag har inte hört talas om honom heller, det verkar inte vara någon jätekändis. Det hade inte påverkat mitt beslut, jag tycker Vincent är ett fint namn.

  • Stuppis1

    Grattis till sonen!

    Jag har hört talas om Vincent Carlsson men man kan ju inte påstå att han är någon megakändis precis och mer och mer bortglömd lär han väl bli. Kör på namnet, det är ju jättefint! Kanske bara en fördel för er son i framtiden, han blir mindre lättgooglad eftersom allt som kommer upp handlar om den gamle bedragaren :)

  • toughshit

    Ingen aning om vem Vincent Carlsson var förrän jag googlade namnet... Jag skulle kört på namnet ändå.

  • jonadav

    Finns nog betydligt fler än en Vincent Carlsson då båda är vanliga namn. Jag gillar Vincent, och det är helt klart ett alternativ till min son också. :) 

  • fluu

    Who? Nej, det påverkar inte.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • apan123

    Jag hade en klasskamrat som hette Saddam Hussain. Jag menar bryr man sig inte som förälder så gör man inte.... 

  • Emamma

    Min bror heter det aldrig haft problem med namnet så döp du pojken till Vincent om ni gillar det sluta bry er så mycket om va andra tycker :)

Svar på tråden Vincent