• Anonym (Akta er?)

    Laddda inte ner skit, och speciellt inte från barn!

    Jag fattar ju, att alla blir mera och mera hotade med utpressning på nätet, och speciellt från dem som porrsurfar? Men hur jävla dum kan man vara?

    Dock vill jag be en bön, till alla äckel som laddar
    ner ner film på barn och ungdomar!

    Ni som surfar "vanligt", vet ju vad det innebär, men dem som surfar på barn, hoppas jag blir utpressade på oändliga summor! Jävla idioter!

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1je7A/polisen-varnar-for-porrbluff-ovanligt-mycket-pengar

    Faktiskt! Hoppas att många svin, går på den bluffen!Kräks

  • Svar på tråden Laddda inte ner skit, och speciellt inte från barn!
  • Anonym (Que)
    Anonym (Akta er?) skrev 2018-08-08 21:51:36 följande:

    Ingen som bryr sig?


    Vad är det du vill att vi ska bry oss om? Att du hoppas folk blir utpressade eller?
  • Anonym (123)
    Anonym (Akta er?) skrev 2018-08-08 21:51:36 följande:

    Ingen som bryr sig?


    Om vad? Tror de flesta finner din tråd förvånansvärt ointressant faktiskt
  • Anonym (.)

    Jag fattar inte riktigt vad du vill med denna tråd, att inte titta på typ barnporr är väl verkligen att slå in öppna dörrar? Ingen direkt debatt eller svårt dilemma där inte. Det är ju helt jävla självklart tycker 99.9% av befolkningen.

    Om du verkligen vill att pedofiler ska bli utpressade, så fattar jag inte varför du varnar dem för utpressningsbluffen de kör med nu heller... motverkar ju ditt syfte att informera om bluffen då...

  • Anonym (M)
    Anonym (Akta er?) skrev 2018-08-08 18:28:25 följande:

    Jag fattar ju, att alla blir mera och mera hotade med utpressning på nätet, och speciellt från dem som porrsurfar? Men hur jävla dum kan man vara?

    Dock vill jag be en bön, till alla äckel som laddar

    ner ner film på barn och ungdomar!

    Ni som surfar "vanligt", vet ju vad det innebär, men dem som surfar på barn, hoppas jag blir utpressade på oändliga summor! Jävla idioter!

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1je7A/polisen-varnar-for-porrbluff-ovanligt-mycket-pengar

    Faktiskt! Hoppas att många svin, går på den bluffen!


    Har du ens läst artikeln? Handlar

    1. Inte om att någon laddat ner porr - utan besökt porrsidor

    2. Inte om porr på barn och ungdom, så varför gör du ens den kopplingen? Står inget om vilken typ av porr, enbart att mejlen hävdar att de har filmat när offret kollat på porr (och onanerat alltså).

    Varför hoppar du direkt till denna slutsats och uppmaning?
  • Anonym (Akta er?)

    Bara för att när jag läste artikeln, så tänkte jag på dem som som kanske surfer på sådana sidor, med barn, och då blir jag så äcklet, att jag önskar att de skall gå på bluffen och bli utpressade.

  • Anonym (M)
    Anonym (Akta er?) skrev 2018-08-08 22:19:58 följande:

    Bara för att när jag läste artikeln, så tänkte jag på dem som som kanske surfer på sådana sidor, med barn, och då blir jag så äcklet, att jag önskar att de skall gå på bluffen och bli utpressade.


    Men det har ingen koppling? Personerna som försöker utpressa gör det ju inte baserat på vad någon komlar på, utan att de säger sig ha spelat in personen som kollar på porr.
  • Anonym (Besserwisser)

    De har "knäckt" någon lösenordsdatabas som läckt från något ställe på nätet.
    Mailet är adresserat till en viss person, och innehåller dessutom ett lösenord som den personen använt på någon sajt.
    Att mailet innehåller ett privat lösenord som ska vara hemligt gör att mottagarna blir lite mer skärrade än "vanliga" hot/bluff-mail.
    Detta är en viktig läxa till alla som använder samma lösenord på många ställen.
    Får ni ett sådant "hotbrev" måste ni omedelbart byta lösenord på alla sajter där ni använt lösenordet som kommer med i mailet.

    Naturligtvis har de inte sådan information eller videoinspelningar som de säger att de har. De skickar exakt samma formulering till alla.
    Klicka inte på någon länk i mailet. Klicka inte på någon knapp i din mail-läsare för att "visa bilder" eller liknande. Betala inte.

  • Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2018-08-08 22:03:58 följande:
    Jag fattar inte riktigt vad du vill med denna tråd, att inte titta på typ barnporr är väl verkligen att slå in öppna dörrar? Ingen direkt debatt eller svårt dilemma där inte. Det är ju helt jävla självklart tycker 99.9% av befolkningen.

    Om du verkligen vill att pedofiler ska bli utpressade, så fattar jag inte varför du varnar dem för utpressningsbluffen de kör med nu heller... motverkar ju ditt syfte att informera om bluffen då...
    Inte jag heller.
Svar på tråden Laddda inte ner skit, och speciellt inte från barn!