• Äldre 8 Aug 21:09
    1649 visningar
    2 svar
    2
    1649

    Konstig mens?

    Vi har påbörjat syskonverkstaden. Alla gravtest har visat negativt (kaaaanske att det funnits någon antydan till början av streck om jag vänt och vridit på både huvud och test alternativt justerat i något bildredigeringsprogram). Jag har haft som mensvärk i en vecka. Lite ömma bröst/bröstvårtor. Trötthet. 
    Igår 7/8 (BIM / ca ÄL+12) kom min mens på utsatt datum men beter sig inte alls så som jag är van vid. Har menskopp så tycker väl att jag kan ha lite mer koll på mängd med mera. 
    - Kvällen innan kom det yttepytte lite rosa på pappret när jag torkade mig. Bara en gång. Inte mer. Morgonen därpå kom mensen. Jag har aldrig sådan spotting innan mens.
    - Jag hade mensvärk/molvärk i en vecka innan BIM men har ingen värk nu när den är igång. Jag har annars bara mensvärk dagen innan + första två dagarna.
    - Mensen är betydligt mer sparsam än annars. 
    - Den var under dag 1 rosa/ljusröd. Idag på dag 2 är den mer klarröd. 
    - Jag tycker att den är vattnigare än annars och även till viss del som äggviteflytningar i konsistensen. Lite trådig. Inte klumpar, utan bara liksom seg.
    - Idag på dag 2 hade jag även lite gula flytningar i koppen. Kan annars få det när mensen i princip är slut.
    - I skrivande stund är snart dag 2 slut och jag har troskydd på mig. Inget annat mensskydd. Det kommer bara lite lite när jag torkar mig med papper. Det är som om mensen är på väg att ta slut. Annars så brukar min mens vara i minst 4 dagar. Oftast 5. 
    Är det någon annan som varit med om detta? 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-09 07:21
    Idag på dag 3 är det i princip slut. Liiiiite brunt bara.
  • Svar på tråden Konstig mens?
  • Äldre 9 Aug 14:45
    #1

    Ingen som varit med om samma?

  • Äldre 10 Aug 19:46
    #2

    Exakt så hadr jag förra veckan!! Fast då var min mens även 2 dagar för tidig..

    Men då jag inte har något bra svar på varför, så antar jag bara att min barnlängtan är för stor. Så stor så att kroppen blir psykad av hjärnan :(

    Har tagit gravtest nästan varje dag "utifall att" men dom hae vart tvärblanka. Så bara å försöka tänka bort detta konstiga fenomen :/

    Aldrig hänt mig förr. Min mens brukar va som en klocka.. :////

Svar på tråden Konstig mens?