• Äldre 9 Aug 10:45
    5222 visningar
    4 svar
    4
    5222

    Att föda barn i Linköping

    Hej, 
    Några här som har fött barn nyligen i Linköpings BB som vill dela med sig av sina erfarenheter?
    Jag är nyfiken över:
    -Hur var personalen?
    -Kan pappan söva över?
    -Vad får man till bebisen? t.ex blöjor, något baby pakett?
    -Hur länge fick ni stanna om det var första barnet?
    -Bra saker att ta med sig?

    TACK PÅ FÖRHAND :)
  • Svar på tråden Att föda barn i Linköping
  • Äldre 13 Oct 10:22
    #1

    Fick du något svar eller har du redan hunnit få ut din lille? Är också nyfiken, ska föda där i januari om allting går som det ska.

  • Äldre 15 Oct 13:14
    #2

    Undrar detsamma! Om allt går som det ska föder jag i juni 2019 Skrattande

  • Äldre 15 Oct 18:41
    #3

    Jag har fött där tre gånger och det har varit jättebra varje gång!

    Underbar kompetent personal, både barnmorskor och förlossningsläkare.

    När jag födde första barnet 2012 fick pappan sova över innan barnet var fött (låg inne några dagar pga havandeskapsförgiftning), dock inte efter för det fanns inte plats. Sedan nybyggnationen vet jag inte, tror främst det är för mammorna i första hand.

    Vi fick ett paket blöjor och våtservetter till varje barn och det räckte. Kläder till bebisen får man ju ta med sig själv, tror jag. En hel drös stora bindor brukar man också få efter förlossningen.

    Första barnet stannade vi tre dagar på spec-BB pga havandeskapsförgiftningen. De kollade blodtrycket med jämna mellanrum. Med de andra två har vi fått åka hem dagen efter (de föddes kl 17:17 samt kl 19:23) och vi skrevs ut ungefär vid 11:30 båda gångerna så det var inte länge jag låg på BB då.

    Tycker inte att man behöver ha så jättemycket saker med sig. Saker till bebben givetvis som tex ett par bodies och byxor, mössa (brukar man kunna få låna) och pyjamas. Till sig själv är det bra att ta med amnings-bh samt toppar och mjukisbrallor, duschsaker, ID-handlingar. Kommer inte på nåt mer just

  • Äldre 15 Oct 20:29
    #4

    Åh ! Hakar på här pga nyfikenhet då jag förväntas få mitt första barn i April och är boende i Linköping (:

Svar på tråden Att föda barn i Linköping