• Äldre 9 Aug 17:14
    3321 visningar
    8 svar
    8
    3321

    Han var otrogen! Vad gör jag?

    Hej

    Jag och min sambo har varit tillsammans 5 år, bott ihop i 3 år.

    Förutom pojkvän är han som min bästa vän, och har aldrig stått någon så nära förr som med honom.

    I början av vår relation fick jag veta att han varit otrogen i tidigare relationer, men inget var likt det vi har nu, har han sagt.

    Jag själv har sett vilka stora förbättrimgar han gjort som person.

    Men nu har jag fått reda på att han var otrogen mot mig på en fest i somras.

    Det var i allafall han själv som berättade. Hans vänner visste, de hade bara tjatat på honom att berätta.

    Tjejen han hade sex med vill han inte avslöja, men säger att jag inte känner henne, och de har inte nån relation.

    Även om det ?bara? är sex, så vart det jättetungt för mig. Sådan intimitet betyder mycket för mig.

    Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så mycket. Men jag har så ont i mig vid tanken på vad som hänt.

    Nån som har förslag på hur man hanterar och kan jobba på att gå vidare från detta?

    Tack snälla för era råd!

  • Svar på tråden Han var otrogen! Vad gör jag?
  • Äldre 9 Aug 17:39
    #1
    +3

    Man gör slut. Sen går man vidare i livet. Han kommer göra det igen och igen och igen. Han kommer inte vara trogen tyvärr. Vill du leva i en sån relation?

  • Äldre 11 Aug 22:23
    #2

    Instämmer med föregående. Har han gjort det förut och gjort det nu mot dig, räkna med att han kommer att göra det igen, och förmodligen inte kommer att mogna ifrån det här beteende förrän han passerat 60. Orkar du vara med honom tills dess?

  • Äldre 11 Aug 22:37
    #3

    Ibland undrar jag hur gamla medlemmarna på det här forumet egentligen är, idag tidigare var det en som funderade på att göra slut för denne inte känt sig jättekär i sin pojkvän den senaste veckan. Och här svarar folk rakt av att du ska göra slut. 

    Men men, till frågan. Vad känner du själv? Skulle du kunna lita på honom igen och vad krävs för att det ska ske? Har du funderat på i banorna om att kräva att ha ska gå i terapi?

  • Äldre 11 Aug 22:38
    #4

    Berättade han det direkt?

    eller gick det många dagar ..veckor ?

    Grejen är ju den att det är skitjobbigt att vara i ett förhållande med någon som inte kan vara öppen och ärlig. Han ljuger kanske om mer saker ....

    Eftersom han varit otrogen tidigare och betett sig som ett svin så skulle jag inte vilja vara ihop med ett svin .....men det är ju ditt val.

    Du kommer högst troligt bli utnyttjad igen om du stannar .....och du kommer hela tiden fundera å vara orolig för att det kommer hända igen.

    Tyvärr ...lämna honom.????

  • Äldre 10 Sep 15:07
    #5
    Hej!
    Såg ditt inlägg i forumet, vi letar efter par till ett tv-program och jag tror vi kan hjälpa er med ert relationsproblem. 
    Du får gärna höra av dig på Johanna.larsson@mastiff.se så berättar jag mer. 
    Allt gott
  • Äldre 10 Sep 15:11
    #6

    Jag vet inte om du klarar att förlåta en otrohet, jag hade inte kunnat det. Jag hade gjort slut och gått vidare. Han kommer att göra om det, var så säker på det. En gång otrogen.........

  • Tue 21 Mar 2023 14:20
    #7

    När nån söker jobb, är det brukligt att den eventuellt framtida arbetsgivaren kollar med referenserna för att få en bild om vad den eventuellt nye medarbetaren är för en filur. Du visste från början att din kille var en ful fisk. Förmodligen har han varit otrogen fler gånger, men det är bara det här tillfället som han vill erkänna för dig, för att rentvå sitt samvete..
    Om ni inte har några små barn, försök att gå vidare, utan honom, för det kommer att hända igen.

  • Tue 21 Mar 2023 15:01
    #8

    Om ni inte har några barn, lämna honom! 

Svar på tråden Han var otrogen! Vad gör jag?