• erikaABC

    Era erfarenheter av pulverdiet

    Funderar på att gå på pulverdiet ett tag. Jag skulle behöva er hjälp, ge mig era tips och råd om hur ni gjorde! Era erfarenheter, hur mycket gick ni ner, var ni hungriga mm?

  • Svar på tråden Era erfarenheter av pulverdiet
  • Anonym (Nonsens)

    Såna där ?dieter? är bara dravel. Man kan gå ner mycket ja, men du får ingen näring, är hungrig konstant och dessutom blir kroppen ful när man går ner i vikt pga svält. Du kommer även gå upp i vikt igen när du slutar. Börja träna istället och ät nyttigt! Jag gick ner 10 kilo på 57 dagar med ändrad kost och spinning. (Åt ingen pulverdiet alltså)

  • erikaABC
    Anonym (Nonsens) skrev 2018-08-10 00:55:16 följande:

    Såna där ?dieter? är bara dravel. Man kan gå ner mycket ja, men du får ingen näring, är hungrig konstant och dessutom blir kroppen ful när man går ner i vikt pga svält. Du kommer även gå upp i vikt igen när du slutar. Börja träna istället och ät nyttigt! Jag gick ner 10 kilo på 57 dagar med ändrad kost och spinning. (Åt ingen pulverdiet alltså)


    Det var strongt gjort!
    Vad hade du för mathållning?
  • OlgaElvira

    Jodå, pulverdiet fungerar. Jag gick ner 15 kilo med hjälp av Cambridge för 11 år sedan. Det tog 10 veckor. Första veckan var tuffast, jag var konstant hungrig. Därefter avtog hungerkänslorna efterhand. Man inser hur stor del mat och ätande betyder för all samvaro. Som tur var så tillbringade jag största delen av tiden i sommarstuga ute på en ö. Det gjorde att det inte var så många andra än min man jag umgicks med. Det var den mentala biten som var svårast, vad fyller man tiden med när man inte lagar mat, äter, planerar mat. Jag orkade inte träna det fick räcka med rätt långsamma skogspromenader.

    Jag gick ner mina kilon men kroppen var inte vacker, det hade gått fort och det var en hel del löst skinn. Det tog ungefär fem år innan den delen rättade till sig, det går säkert snabbare om man ör ung.

    Efter pulverkuren kom den allra svåraste delen, en del jag fortfarande får kämpa med varje dag. Att hitta ett sunt sätt att äta, en ny livsstil som man kan hålla livet ut. Men det problemet har man alltid när man gått ner i vikt. Jag måste varje dag tänka på vad jag äter, se till att äta mycket sunt så att jag får i mig det kroppen behöver samtidigt tänka på att inte äta för stora portioner.

    När man väljer en VLCD-metod för viktminskning måste man se till att få i sig den mängd vätska som anges. Det är inte lätt att få i sig tre liter vätska om man inte får äta fast föda. Man överskattar ofta den mängd man dricker, med blixtrande huvudvärk som följd. Jag fick se till att mäta upp mängden för att försäkra mig om att få i mig tillräckligt. Dessa veckor var den absolut tråkigaste tiden i mitt liv. Jag skulle ha avbrutit det hela om jag inte varit tvungen att gå ner av hälsoskäl.

  • bullen1984

    Jag känner 3 kvinnor som har hålla på med det där, en av dem gick ned från 70-55, nu väger hon 90.
    En annan gick ned från 65 till 60, hon väger idag 82.
    Pulver sätter din kropp på svält så sedan när du börjar äta, även om du bara äter lite, så kommer du att gå upp i vikt väldigt snabbt. 

  • Anonym (H)

    Jag blev energilös, hungrig och grinig. Fick enorm migrän också då jag lätt får det om jag äter för lite. Gav upp rätt snabbt och började äta vanlig mat i lagom portion samt utesluta godsaker.. Gick så mycket bättre och gick ändå ner snabbt.

  • Anonym (Nonsens)
    erikaABC skrev 2018-08-10 01:02:22 följande:

    Det var strongt gjort!

    Vad hade du för mathållning?


    Jag drog ner rejält på kolhydrater men inte allt! Åt i princip allt men mindre portioner och bara godis och annat gotta på helger. Mycket lax, kyckling, omelett gjorde susen!
  • Anonym (inte jag)

    Jag har aldrig haft ett behov av att gå ner i vikt så jag har aldrig provat själv.

    Däremot så tror jag det kan vara en bra kickstart för vissa.

    Om man har många dåliga vanor som måste brytas, kanske äter man chips eller choklad varje dag.

    Eller om man kopplar ägandet till tröst och annat så kan det vara ett bra sätt att bryta det.

    Framför allt så får man en rejäl utmaning i självdisciplin. Om man väljer en som inte består av typ milkshake liknande grejer så kan man säkerligen bryta sockerberoende också.

    Men man måste veta från start att det bara är början av en ny livsstil. Efter dieten måste man äta bra mat och kanske även motionera.

  • Bunny on speed

    Åt det i vintras. Modifast. Gick nog ner ca 10 kg på det och gått ner ytterligare 5 efter. Inte gått upp något.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • erikaABC
    Bunny on speed skrev 2018-08-10 19:10:29 följande:

    Åt det i vintras. Modifast. Gick nog ner ca 10 kg på det och gått ner ytterligare 5 efter. Inte gått upp något.


    Hur länge åt du pulverdieten för att gå ner 10 kg?
  • Anonym (Stina)

    Jag har testat tre gånger, som längst klarade jag sju dagar. Jag var konstant hungrig, tänkte bara på mat, hade svårt att jobba, klarade inte av att gå hem som jag brukar mm Det är inte värt det, man ändrar inte sin livsstil heller så man går upp i vikt direkt.

    Jag har en kompis som kör pulverdiet två veckor två gånger om året, hon går ner 3-4 kilo så går hon långsamt upp det under ett halvår då kör hon pulver igen. För henne funkar det jättebra.

  • Anonym (Kvinna)

    Testade Cambridge. Var jättebra! Var superhungrig såklart, men det underlättade att jag åt sex halvportioner istället för tre hela om dagen.

    Jag hade mycket energi, antar att jag levde upp fettet.

    Dock hade jag det vansinnigt svårt med disciplinen så det höll bara i sig i ett par veckor...

  • Bunny on speed
    erikaABC skrev 2018-08-10 22:52:04 följande:

    Hur länge åt du pulverdieten för att gå ner 10 kg?


    Ett par månader men åt frukt också.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Tiina87

    Jag tar Herbilife shake 2-3 gånger dagligen (skippar någon gång ibland). Har gjort det i ca 1.5år och har inte bara gått ner i vikt (var huvudmålet) men också fått massa energi och stabiliserande vikt. Slipper vara grinig och trött.

Svar på tråden Era erfarenheter av pulverdiet