• Ina1983

    BIM+12, ingen mens och inget plus

    Tjena,
    Jag och min sambo försöker skaffa ett syskon till vår 4 åring. Jag slutade med min P-ring i maj och har efter det haft två helt normala 28 dagars cyklar, väldigt likt de jag hade när jag använde P-ringen. Nu idag är jag på BIM+12 och testade som senast negativt på BIM+10. Jag testade med ägglossningstest denna gång men lyckades inte få utslag. Kanske inte var helt konsekvent med när jag testade så kan ha missat den. Dock upplevde jag att jag hade tecken på ÄL så som sekret och känningar i äggstocken. Nå väl, jag har haft molvärk i 2-3 veckor i mage och rygg samt väldigt ömma och fylliga bröst. Just nu är de mer bara fylliga än ömma och inte lika mycket molvärk men det kommer fortfarande av och till under dagen. Vad tusan är det som har hänt i kroppen? Har min mens hoppat över en omgång? Kan jag möjligen ha ÄL nu ändå trots att mensen inte kommit? Kan jag tom vara gravid men att det inte syns ännu?

    Hoppas att någon har lite teorier om vad som händer!
  • Svar på tråden BIM+12, ingen mens och inget plus
  • EpicNurse

    Mest sannolikt uteblev din ägglossning. Därför är det nu snart dags för nästa ägglossning och om den kommer så kommer du ju få din nästa mens som vanligt.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Ina1983

    Saken är den att jag fick ÄL-sekret igår och tycker att det drar i äggstocken idag. I min normala cykel så borde jag ha ÄL nu till helgen. Kan det bli så att det synkar såpass med min vanliga cykel?

  • Ina1983
    EpicNurse skrev 2018-08-10 12:53:58 följande:

    Mest sannolikt uteblev din ägglossning. Därför är det nu snart dags för nästa ägglossning och om den kommer så kommer du ju få din nästa mens som vanligt.


    Hej EpicNurse,


    Tack för svaret! Saken är den att jag fick ÄL-sekret igår och tycker att det drar i äggstocken idag. I min normala cykel så borde jag ha ÄL nu till helgen. Kan det bli så att det synkar såpass med min vanliga cykel?

  • EpicNurse
    Ina1983 skrev 2018-08-10 13:21:26 följande:

    Hej EpicNurse,

    Tack för svaret! Saken är den att jag fick ÄL-sekret igår och tycker att det drar i äggstocken idag. I min normala cykel så borde jag ha ÄL nu till helgen. Kan det bli så att det synkar såpass med min vanliga cykel?


    Ja det kan absolut hoppa över en cykel och sedan komma på pricken nästa månad!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Ina1983
    EpicNurse skrev 2018-08-10 13:36:21 följande:
    Ja det kan absolut hoppa över en cykel och sedan komma på pricken nästa månad!
    Då hoppas jag att du har rätt. Låter ju som att det kan vara som så. Fått en gyn-tid på onsdag. Kanske kan de på något vis se om jag nyligen haft ÄL då?
  • EpicNurse
    Ina1983 skrev 2018-08-10 14:19:16 följande:

    Då hoppas jag att du har rätt. Låter ju som att det kan vara som så. Fått en gyn-tid på onsdag. Kanske kan de på något vis se om jag nyligen haft ÄL då?


    Om du har ägglossning nu idag eller imorgon så är det inte säkert att dom kan se det för då hinner nog vätskan som läcker ut kring äggstocken vid äl reabsorberas. Men är det precis någon dag innan så kan dom förmodligen se!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Ina1983
    EpicNurse skrev 2018-08-10 14:54:31 följande:
    Om du har ägglossning nu idag eller imorgon så är det inte säkert att dom kan se det för då hinner nog vätskan som läcker ut kring äggstocken vid äl reabsorberas. Men är det precis någon dag innan så kan dom förmodligen se!
    Okey, jag fick för mig att man kunde se det med blodprov? Men hur som, blir spännande att se vad det lider. Tack snälla för din expertis!
  • Ina1983
    Ina1983 skrev 2018-08-10 16:06:42 följande:

    Okey, jag fick för mig att man kunde se det med blodprov? Men hur som, blir spännande att se vad det lider. Tack snälla för din expertis!


    Mycket riktigt fick jag ägglossningsstegring idag, så känslan av att den var på gång stämde.
  • Ina1983
    EpicNurse skrev 2018-08-10 13:36:21 följande:
    Ja det kan absolut hoppa över en cykel och sedan komma på pricken nästa månad!
    Mycket riktigt så fick jag igår utslag på ägglossningstestet. Väldigt häftigt. Sist fick jag inget utslag så nu hoppas vi att det blir en ägglossning och därefter mens (om inte ett plus). 
Svar på tråden BIM+12, ingen mens och inget plus