• Äldre 10 Aug 18:02
    937 visningar
    4 svar
    4
    937

    Äkta dejt?

    Hej! Har dejtat en tjej men känner mig osäker. Först ska jag berätta lite om min bakgrund. Har varit skilt sen 3 månader tillbaka. Har 4 barn och känner stor behov efter en livskamrat.

    Tjejen i fråga blev väldigt omtyckt av barnen och när jag var barnfri dejtade jag henne två ggr. Vi hade jätte kul tillsammans och det var båda ggr så att hon inte ville gå hem. Nu har det varit 3 dagar tyst. Väntar att hon skall ta kontakt men hör ingenting. Hon är inte blyg eller så. Vet att om kag tar kontakt så vill hon gärna träffas. Vill dock inte att det ska vara ensidigt. Ska jag glömma henne eller satsa?

  • Svar på tråden Äkta dejt?
  • Thomas­W
    Äldre 10 Aug 18:14
    #1

    ... och hon sitter och undrar det samma ?

    Skicka sms nu. De e freda. Planer ikväll ?

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 10 Aug 18:27
    #2
    jonatanm28 skrev 2018-08-10 18:02:59 följande:

    Hej! Har dejtat en tjej men känner mig osäker. Först ska jag berätta lite om min bakgrund. Har varit skilt sen 3 månader tillbaka. Har 4 barn och känner stor behov efter en livskamrat.

    Tjejen i fråga blev väldigt omtyckt av barnen och när jag var barnfri dejtade jag henne två ggr. Vi hade jätte kul tillsammans och det var båda ggr så att hon inte ville gå hem. Nu har det varit 3 dagar tyst. Väntar att hon skall ta kontakt men hör ingenting. Hon är inte blyg eller så. Vet att om kag tar kontakt så vill hon gärna träffas. Vill dock inte att det ska vara ensidigt. Ska jag glömma henne eller satsa?


    3 månader? Och du presenterar dejter för barnen så snabbt? 

    Menar inte att vara taskig men du kanske har lite väl bråttom? Båt du och barnen behöver få landa i det nya livet efter skilsmässan och det brukar ta längre tid än 3 månader. 
  • Äldre 10 Aug 18:30
    #3

    Ju, kan göra det men vill att hon också ska ta kontakt så att jag vet att hon också är intresserad och inte utnyttjar min situation som ny skilt. Har dock skit kul med henne bara vi umgås, behöver inte bli något mellan oss men vill inte hoppas för mycket heller. Tror inte jag pallar väntandet. Tråkigt bara att jag aldrig fått hennes nummer bara messenger så får väl vänta några timmar på svar. Men hur äkta är det när kontakten är ensidigt?

  • Äldre 10 Aug 18:36
    #4
    äldreochklokare skrev 2018-08-10 18:27:50 följande:

    3 månader? Och du presenterar dejter för barnen så snabbt? 

    Menar inte att vara taskig men du kanske har lite väl bråttom? Båt du och barnen behöver få landa i det nya livet efter skilsmässan och det brukar ta längre tid än 3 månader. 


    Nej dejten var utan barnens närvaro, barnen ser henne bara som en vanlig bekant. Äldsta dottern har just fyllt 7 år och yngsta är 1. Har fått många nya bekanta som barnen har träffat. Så ser inget problem med det. Ingen kommer in i barnens liv förens flera månader. Vill bara veta vad är äkta och inte. Om jag ska bara se det som vänskap eller nånting att satsa.
Svar på tråden Äkta dejt?