• Drömmare123

    Ni som är korta?

    Jag är kort, 160 cm. Det finns många saker som jag tycker är negativt med det och inte jätteofta särskilt positivt. Dessutom ser jag ganska ung ut för min ålder, vilket gör att jag sällan blir tagen på allvar (tydligen är man ju oerfaren bara för att man ser ung ut). Tänkte därför kolla med er andra som är korta hur ni känner? Tycker ni att det påverkar er negativt eller bryr ni er inte så mycket om det? Vore kul att höra andras åsikter :)

    (Vet ej om detta är rätt kategori...)

  • Svar på tråden Ni som är korta?
  • Nimzay

    Jag är också kort, ca 160 cm. Har aldrig precis tänkt eller känt något speciellt negativt kring det. Fast känner ju dock ofta det som att jag ej blir tagen på allvar, men har aldrig tänkt i den banorna precis, att det skulle ha att göra med att jag är kort (och antagligen ser lite yngre ut än vad jag är) fast det kanske kan ha med det att göra mer än vad man tror, man vet ju aldrig liksom :'/

  • Drömmare123
    baralillatant skrev 2018-08-10 21:41:54 följande:

    Inte för att va dryg, men det finns ca 1000 trådar om att vara kort.


    Det finns det säkert, det finns förmodligen 1000 trådar om att skaffa barn också, men det stoppar inte folk från att skapa nya för det. Tycker mest att det skulle vara kul att kunna svara och prata med folk direkt än att svara i en tråd från 2015...
  • Drömmare123
    Nimzay skrev 2018-08-10 21:46:48 följande:

    Jag är också kort, ca 160 cm. Har aldrig precis tänkt eller känt något speciellt negativt kring det. Fast känner ju dock ofta det som att jag ej blir tagen på allvar, men har aldrig tänkt i den banorna precis, att det skulle ha att göra med att jag är kort (och antagligen ser lite yngre ut än vad jag är) fast det kanske kan ha med det att göra mer än vad man tror, man vet ju aldrig liksom :'/


    Nej jag har liksom undrat om det är pga av mitt utseende eller min längd som jag inte blir tagen på allvar, eller båda.
  • Meriall

    Hur gamla är ni?

    Jag är 162 och tycker det är perfekt längd. Tycker om att se ung ut och blir tagen på allvar ändå. Kanske inte när jag var 20-25 år men då bara jag sade att jag var äldre (dvs lärare, inte elev!) så löste det sig och jag blev tagen på allvar.

    Är nu 35+ och då är det ju bara positivt att bli tagen för yngre. Känner mig yngre än vad jag är ändå.

    Ser inga nackdelar med min längd förutom möjligen att kyssa en lång kille men sedan attraheras jag inte av killar över typ 180 ändå så.

  • baralillatant
    Drömmare123 skrev 2018-08-10 21:50:35 följande:

    Det finns det säkert, det finns förmodligen 1000 trådar om att skaffa barn också, men det stoppar inte folk från att skapa nya för det. Tycker mest att det skulle vara kul att kunna svara och prata med folk direkt än att svara i en tråd från 2015...


    Nej tyvärr gör det ju inte det :P
  • Drömmare123
    Meriall skrev 2018-08-10 22:29:04 följande:

    Hur gamla är ni?

    Jag är 162 och tycker det är perfekt längd. Tycker om att se ung ut och blir tagen på allvar ändå. Kanske inte när jag var 20-25 år men då bara jag sade att jag var äldre (dvs lärare, inte elev!) så löste det sig och jag blev tagen på allvar.

    Är nu 35+ och då är det ju bara positivt att bli tagen för yngre. Känner mig yngre än vad jag är ändå.

    Ser inga nackdelar med min längd förutom möjligen att kyssa en lång kille men sedan attraheras jag inte av killar över typ 180 ändå så.


    Är 23 år. Det finns många tillfällen där jag inte blivit tagen på allvar, speciellt på arbetsplatser. Blir ofta kallad sötnos, lilla gumman, lilla vännen osv. Lite förnedrande, som om man vore 5 år gammal. Även om jag berättar för människor hur gammal jag är, vad jag jobbat med tidigare så är det som att de inte tror på en och istället ger en en klapp på huvudet (har hänt). Men även utanför arbetet, min lillasyster är 7 år yngre än mig och folk tror ofta det är jag som är den yngre då hon är väldigt lång. Många behandlar mig ofta som en 15 åring bara för att jag ser ung ut. En man på en middag försökte t.ex ta ifrån mig min mobil och sa att jag skulle leka med de andra barnen istället. Oerhört förnedrande när barnen inte ens börjat gymnasiet.. känns som jag skulle kunna fortsätta en evighet :P Får väl hoppas att jag kan känna mig lika nöjd som du i framtiden!
  • Nimzay
    Drömmare123 skrev 2018-08-10 22:14:44 följande:
    Nej jag har liksom undrat om det är pga av mitt utseende eller min längd som jag inte blir tagen på allvar, eller båda.
    Tror att folk lättare lägger märke till och kanske lägger lite mer vikt i sitt bemötande på att man har ett lite typ ?barnsligt? utseende om man även är kort än om man är lång och ser yngre ut, så kan nog vara en kombination av längd + utseende tänker jag.
  • Nimzay
    Meriall skrev 2018-08-10 22:29:04 följande:

    Hur gamla är ni?


    Jag är ungefär lika gammal som ts.
    Meriall skrev 2018-08-10 22:29:37 följande:

    På vilket sätt blir ni inte tagna på allvar? Av vem?


    Vill helst inte diskutera detta mer ingående här för tror egentligen inte när gäller mig att det har så mycket att göra med längd/utseende att göra öht utan snarare massa andra saker typ, så har väl egentligen inte så mycket själva tråden att göra, tog väl mest upp det för att jag funderade på ifall även längd och utseende kunde spela in även för mig iaf till viss del.
Svar på tråden Ni som är korta?