• mange95

    Gravsymptom, hur tidigt?!

    Halloj på er denna härliga lördagkväll!

    Sitter här med lite funderingar, och det är hur tidigt kan man märka av att man är gravid?

    Och varför jag undrar det är att min mens är sen (skulle kommit i onsdags) , har lite skum mensvärk fortfarande då o då, mina bröst har vuxit och gör rätt så ont :/ och känner att jag är "hård" eller "svullen" på vänster sida av magen. Även fått rikliga flytningar, mer åt det vita hållet men luktar ingenting

    Till det dumma, jag äter mini piller men missade en tablett för 3 veckor sen och en tablett till för en vecka sen

    Så, är det nån som har varit i samma sits? Gravid eller ej?

    Och hur tidigt fick ni era första symptom?

  • Svar på tråden Gravsymptom, hur tidigt?!
  • silje81

    Hej!

    Risk finns det juh att du blivit gravid, hade liknande symtom när jag blev gravid.

    Dock kan det lika gärna vara pms och sen mens. Tycker dock att du ska ta ett test för säkerhets skull :)

  • mange95

    Gjorde ett test nu i morse som visade negativt, vilket jag inte får ihop nånstans för brösten har nu verkligen exploderat o är hur ömma som helst (kan inte sova på mage längre)

    Så jag ringde till barnmorskan som också tyckte att jag låter väldigt gravid men att det eventuellt va för tidigt för att ge utslag på test så ett nytt test om 1 vecka igen :o hur man nu ska klara av o vänta så länge :D

Svar på tråden Gravsymptom, hur tidigt?!