• Svar på tråden Amningskudde eller inte??
  • nystrom98

    Jag har köpt en, min syster som har två småttingar sa att man har stor användning av den, så kan tänka mig att det är rätt bra att ha :)


    Väntar en November pojke
  • EpicNurse

    Köp en typ doomoo eller bbhugme som kan användas som gravidkudde också! Bästa som finns. Så gör det inte så mycket om man sen inte använder den så mycket till just amning.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Deeelicious
    Freijah skrev 2018-08-12 08:25:19 följande:

    Jag hade en boppy kudde, var ett fantastiskt bra inköp!


    Den ser väldigt skön ut! Hur kom det sig att du valde den? Går den att använda som både gravid och amningskudde?
  • Sjuttiosjuan

    Kan typ inte sova utan min bbhugme ens nu efter graviditeten:) Funkar utmärkt även som amningskudde och babynest. Lite dyr men så värt pengarna!

  • Anonym (H)

    Jag kommer LÄTT köpa amningskudde när det är dags! Jag har alltid kuddar i knät när jag sitter i soffan, stödjer armarna på, lutar ipaden mot eller har telefonen på. Kan tänka mig att ha en kudde som stöd när man ammar måste vara fantastiskt för mig! Sen vill man ju inte få fläckar på sina soffkuddar.. :)

  • Jsv17

    Absolut en av mina bästa köp! Använde den både under amning, som extra stöd när han sov i min famn (typ enda platsen han sov på dagtid under sina första 4mån i livet) och sen har jag haft den på golvet runt honom precis när han började sitta (och tippade omkull stup i kvarten) som extra säkerhet. Nu ligger han på den och myser i soffan, jag har den i knät med armarna på när jag sitter och tittar på tv... haha ja amningskudden hade vi verkligen inte velat vara utan, jag har en milki, men provade kompisen BB hugme, dyr, men blir det en bebis till kommer jag investera i en sådan också och ha två


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Hellan

    Till mina två första barn bullade jag upp med vanliga kuddar vid amningen, omständigt men det funkade. Nu när vi väntar en sladdis har jag slagit till och köpt en doomoo modell större, som jag sover med, fantastiskt! Mina barn använder den gärna när de ser på tv, och så hoppas jag ju att det ska bli behändigare att amna när bebis kommer.

  • Physalis

    Jag hade ingen och hade så ont i nacke och rygg under amningsperioden trots försök att stötta upp med egenpåhittade varianter.

    Till nästa barn kommer jag definitivt skaffa en.


    Korrekturläser som en kratta
  • Freijah
    Deeelicious skrev 2018-08-12 12:00:28 följande:

    Den ser väldigt skön ut! Hur kom det sig att du valde den? Går den att använda som både gravid och amningskudde?


    Jag bor i USA och boppy är typ den som ?alla? använder här :)

    Funkar säkert som gravidkudde med, jag köpte den inte förrens B var nyfödd, men använde den som sovstöd åt mig de första månaderna.
Svar på tråden Amningskudde eller inte??