• Anonym (Kaffedraken)

    NEG gravtest men kroppen säger annat??

    Nu skriver jag här igen, känner mig så dum och jobbig? MEN min kropp jävlas med mig och ni har alltid så bra svar. Kortfattat: har oregelbunden mens men senaste tiden har den varit ganska regelbunden, senaste mensen var för 6 veckor sedan, dock enbart en dags blödning. Har sedan dess haft brunröda flytningar blandat med strimmor av blod, illamående till och från, svullna vårtgårdar, extrem trötthet och den senaste veckan har jag haft väldigt mycket flytningar som varit åt det vita hållet. I helgen började det sticka i mina äggstockar, igår kändes det som att det "ilade" och bubblade vid vänster äggstock. När jag hostar, nyser eller reser mig upp så hugger det till rejält i äggstockarna! Imorse vaknade jag upp med svullen mage som "guppar" (haha) när jag går, kan tillägga att jag är ganska liten och smal annars.

    Tog ägglossningstest förra veckan, visade negativt. Tog ännu ett i fredags som visade sig starkare och igår var det nästan lika starkt som kontrollstrecket! MEN mina gravtest är negativa. Jag tror mig se livmodertappen när jag tar kort (för att se om mitt underliv ändrat färg) därnere, kan man se den?
  • Svar på tråden NEG gravtest men kroppen säger annat??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det verkar som ägglossning, tycker jag.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ägglossning) skrev 2018-08-13 10:40:19 följande:

    Det verkar som ägglossning, tycker jag.


    Men har aldrig mått såhär av ägglossning, brukar inte ens känna av dom.. Men antar att kroppen ändrar sig hela tiden och lurar en haha! Det jag reagerat på mest är min svullna vårtgårdar och lilaskiftande bröstvårtor, även att det hugger så mycket i äggstockarna.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker det låter som ägglossning. Så känner jag det kring ägglossning i alla fall. Livmodertappen sitter inne i slidan och syns inte på utsidan såvida du inte har kraftigt framfall. Den kan du känna som en knöl inne i slidan. Ibland är den lätt att nå och ibland kanske du inte nåt den alls.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Äl) skrev 2018-08-13 11:14:31 följande:

    Tycker det låter som ägglossning. Så känner jag det kring ägglossning i alla fall. Livmodertappen sitter inne i slidan och syns inte på utsidan såvida du inte har kraftigt framfall. Den kan du känna som en knöl inne i slidan. Ibland är den lätt att nå och ibland kanske du inte nåt den alls.


    Kan livmodertappen synas om man tar upp benen och tar ett kort? För jag tror att det är den jag ser, den sitter isåfall ganska nära själva öppningen!
  • Anonym (Kaffedraken)
    orolig92 skrev 2018-08-13 11:17:34 följande:

    Kan livmodertappen synas om man tar upp benen och tar ett kort? För jag tror att det är den jag ser, den sitter isåfall ganska nära själva öppningen!


    Nej, generellt inte, om man inte har framfall. Tvätta händerna, ställ dig med ett ben på toaletten och stoppa in ett eller två fingrar så känner du förmodligen den allra längst in, 2-3 cm bred.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Kaffedraken)
    orolig92 skrev 2018-08-13 11:17:34 följande:

    Kan livmodertappen synas om man tar upp benen och tar ett kort? För jag tror att det är den jag ser, den sitter isåfall ganska nära själva öppningen!


    Som EpicNurse skriver så kan man kanske se den om man har framfall. Annars inte.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Känner igen mig i detta! Hade starkt positivt på ÄL test igår, teststrecket var alltså starkare än kontrollstrecket. Men hade neg på gravtestet. Det är dock bim-5 för mig idag, så kanske måste vänta några dagar. Men har väldigt starka symptom så skulle bli förvånad om det var nått annat. Feberkänslor i över en vecka, för min temp är höjd. Huggit och stramat i sidorna och ryggen sen min förra Äl så suttit i länge nu, och kräktes av en snus häromdagen.. vet inte var du är i din cykel men det jag skulle råda till är väl att vänta lite och ta ett nytt gravtest? :/

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om det går över så är det säkert ägglossning som flera säger. Men om det inte går över, gå till gyn. Hade såna symtom av en (helt ofarlig) funktionell cysta på äggstocken.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Exakt så hade jag det.

    Kroppen sa graviditet men alla test visade negativt. Inte en tillstymmelse av minsta skugga syndes.

    Testade med ett g-test som var extra känsligt men det var tokblankt. Mina ägglossningstest däremot gav starka utslag, även på eftermiddagarna flera dagar i rad.

    På äl+15 var g-testen fortfarande blanka. Så jag tog ett digitalt på morgonen därpå bara för att göra mig av med det. Där stog det däremot tydligt Gravid 1-2 på.

Svar på tråden NEG gravtest men kroppen säger annat??