• michibus

    Studier - vad ska jag välja?

    Hej!

    Jag står inför ett vägskäl och har funderat på detta jättelänge. Vilken utbildning ska jag välja? Sjuksköterskeutbildningen - för att sedan plugga vidare och bli barnmorska, eller PAO-utbildningen för att bli personalvetare?

    Jag kommer börja på sjuksköterskeutbildningen nu om en vecka men funderar över om jag gör rätt val.

    Jag har en stark vilja av att göra något meningsfullt och viktigt. Samtidigt som jag såklart vill ha en bra lön och bra villkor. Känner att just barnmorske-yrket är mer intressant arbetsuppgiftsmässigt men vet inte om det är värt det med dålig lön och skiftande arbetstider?

    Vad hade ni valt? Och av vilken anledning? Glad

  • Svar på tråden Studier - vad ska jag välja?
  • Meriall

    Jag hade valt personalvetare. Tycker att barnmorska verkar mkt intressantare men hade haft svårt med ansvaret om det går dåligt vid en förlossning etc. Hade även haft svårt att assistera vid aborter.

  • Anonym (Inte ssk ännu)

    Vad vill du arbeta mest med?

    Att ta i beaktande är också möjligheten att få jobb, som personalvetare är det svårare att få jobb än som en sjuksköterska eller barnmorska.

  • Silkworm

    Vad fantstiskt att få vara barnmorska och få vara med i den viktigaste stunden i många människors liv. Jag hade valt ssk utan tvekan! 

Svar på tråden Studier - vad ska jag välja?